OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Coop Logistik söker en HR Business Partner!
Här välkomnas du till ett sammansvetsat och prestigelöst HR-team där det är högt i tak och man ser till att stötta varandra. HR-teamet ansvarar för personalrelaterade frågor ur ett lagerperspektiv på Coops terminallager i Bro med cirka 700 lagermedarbetare. Coop Logistik ansvarar för varuförsörjningen av dagligvaror till Coops drygt 800 butiker i Sverige. Under det senaste året har Coop Logistik startat upp ett flertal strategiska utvecklingsprogram. Den största är en etablering av automatiserad distributionscentral i Eskilstuna som också är den största i Coops historia. Den nya automatiserade terminalen i Eskilstuna ska vara i full drift under andra halvårsskiftet 2024. Den nya terminalen kommer ersätta terminalen i Bro vilket innebär en stor organisatorisk förändring som påverkar personalen och därmed även HR-teamet i stor utsträckning. Du kommer att arbeta i en personalintensiv organisation där HR-kompetensen är efterfrågad och uppskattad.
Arbetsuppgifter
I rollen som HR Business Partner hos Coop Logistik kommer du att arbeta operativt och verksamhetsnära med stöttning gentemot gruppcheferna inom olika HR-frågor. Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Bro. En större del av arbetet kommer innebära att förbereda för flytten till den nya terminalen i Eskilstuna. Företaget står inför en spännande förändringsresa där du har chansen att vara med och påverka. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och spännande projekt att hugga tag i. I rollen kommer du även att vara ansvarig HRBP för frysterminalen som ligger i Enköping där cirka 100 medarbetare jobbar.
I rollen kommer du främst att jobba med följande arbetsuppgifter:
- Rehabiliteringsärenden
- Rekrytering
- Supportera cheferna i alla personalrelaterade frågor
- Fackliga förhandlingar
- Arbetsrättsliga frågor
- Verka i olika forum som t.ex. skyddskommittén
- Lönefrågor
- Arbete i och med förändring
- Ansvarig HRBP för terminalen i Enköping där du sitter med i ledningsgruppen
Bakgrund
Vi söker dig som har:
- En akademisk utbildning inom HR
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom brett HR-arbete
- Talar och skriver flytande svenska
Vi ser det som meriterande om du även har:
- Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete
- Erfarenhet från kollektivsidan och förstår vad arbete i verksamheten innebär
- Erfarenhet av fackliga förhandlingar
Du som person:
Som person ser vi gärna att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga där du delar med dig av din kunskap och löser problem tillsammans med dina kollegor. Du har integritet och ser till att inte ta med dig jobbet hem. Slutligen är du trygg i dig själv och är en relationsskapande person som gillar att arbeta stöttande gentemot chefer inom HR-frågor.
Praktisk information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Bro
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Lön: Fast lön efter överenskommelse
Ansökningar hanteras löpande.
Rekryteringen sköts av rekryteringsbolaget Klara Consulting. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig på Klara Consulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Johansson på: petra.johansson@klaraconsulting.se
Om företaget
Läs med om Coop Logistik här (https://www.coop.se/globala-sidor/jobba-hos-oss/logistik--supply-chain/).