HR Business Partner till Coop Mitt i Gävle

HR Business Partner till Coop Mitt i Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Coop Mitt är i en spännande utvecklingsfas och söker nu en HR Business Partner till vårt kontor i Gävle. Coop Mitt har, från årsskiftet, vuxit genom förvärvad tillväxt till 96 butiker och 2 100 medarbetare med en omsättning på 4,6 miljarder kronor. Coop Mitt är en konsumentförening och finns i Gästrikland, Hälsingland, Dalarna, Uppland, Västmanland samt Närke. 

Vi söker nu efter en HRBP som kommer att ansvara för både strategiska och operativa frågor för de nya butikerna som tillkommit inom Coop Mitt. 

Vi är mitt uppe i en förändringsresa och erbjuder en spännande, bred och affärsnära roll i en trevlig miljö. Dina övergripande uppgifter som HRBP är att stödja verksamheten och affären genom funktionella HR - processer, verktyg och kompetens. 

Ansvarsområden
I rollen som HRBP får du möjlighet att påverka och skapa ett mervärde i Coop Mitt genom att bidra med ett strategiskt och operativt HR-perspektiv som på sikt leder till ökad lönsamhet och ytterligare tillväxt. Du erbjuds en varierande arbetsvardag med många olika kontaktytor. 

I nära samarbete med CHRO, övriga HR-kollegor, funktionschefer samt region- och butikschefer inom Coop Mitt kommer du att arbeta proaktivt med verksamhetsnära frågor med fokus på hög kvalitet och effektivitet inom ansvarsområdet.

Vidare i rollen ingår att arbeta i ett brett helhetsperspektiv för att bidra till att säkerställa medarbetarnas utveckling och prestationer. Som HRBP ansvarar du för rekrytering, säkerställer att lagar och avtal efterlevs, stöttar i rehabfrågor, uppföljning av sjukfrånvaro samt proaktivitet och systematiskt arbeta med dessa frågor. Du har också ett övergripande ansvar för att arbeta med utveckling av varumärkesbyggandet.

Rollen innebär många kontaktytor och att du i ett nära samarbete med verksamhetens chefer har ett konsultativt arbetssätt med ett coachande förhållningssätt i alla typer av HR-frågor. Vidare ansvarar du för att koordinera dialog, samverkan och förhandlingar med den fackliga organisationen.

I rollen som HRBP på Coop Mitt ingår även att:
Ansvara för utveckling av affärsrelaterade HR- processer och verktyg tillsammans med övriga inom HR-organisationen.
Initiera och driva olika projekt.
Ansvara för att det löpande HR - arbetet är av hög kvalitet utifrån fastställda riktlinjer och processer.
Att bidra till och löpande följa upp relevanta nyckeltal för HR – området.


Arbetstider
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid

Placering är i Gävle på servicekontoret för Coop Mitt. Du rapporterar till CHRO för Coop Mitt. Resor i tjänsten kan förekomma inom regionen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom personal- och ledarskap eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vidare ser vi att du har minst fem års erfarenhet av HR-arbete utifrån ett konsultativt arbetssätt, varav minst två år från strategiskt HR-arbete som berör både utveckling, implementering samt uppföljning av HR-processer. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av och specialiserad kunskap inom arbetsmiljö- och arbetsrätt. Har du tidigare erfarenhet från en affärsdrivande verksamhet ser vi det som meriterande. 

För att trivas i vår snabbväxande verksamhet tror vi att du är en person som tycker om när det händer mycket. Du har förmågan att, i linje med företagets riktlinjer och utvecklingsmål, självständigt driva, utveckla och prioritera HR-arbetet framåt utifrån ett coachande förhållningssätt där du agerar med övertygelse. Du är prestigelös, kommunikativ, förtroendeingivande och har en positiv energi samtidigt som du har en hög personlig integritet 

God data- och systemvana är en viktig förutsättning i den här rollen. Har du erfarenhet från Hogia personal - och lön är det meriterande. Då resor i tjänsten förekommer är B-körkort ett krav.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-20. Välkommen med din ansökan!

För mer information vänligen kontakta:
Nathalie Löfvenmark, rekryteringskonsult, nathalie.lofvenmark@randstad.se

Om företaget
Coop Sverige AB är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR-strateg med fokus på innovation och ledarutveckling

HR-strateg med fokus på innovation och ledarutveckling

7 januari 2025