OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här erbjuds du en varierad HR-roll där du främst kommer att arbeta lokalt med chefer och medarbetare i vår verksamhet i Göteborg, men där du även kommer involveras i företagsövergripande HR-projekt inom en internationell organisation. Läs mer om rollen nedan!
Om företaget
Den Hartogh Logistics är en av de ledande leverantörerna av logistiktjänster inom kemiområdet. Vår familjeägda organisation grundades i Nederländerna år 1920 och vi firade med andra ord vårt 100-årsjubileum nyligen! Den Hartogh har verksamhet i flera olika delar av världen med kontor på 47 platser i 26 länder med över 2000 medarbetare. Sverigekontoret ligger i Göteborg och här är vi drygt 50 medarbetare som arbetar inom olika funktioner. Vi är specialiserade inom flytande och torra bulktransporter inom framför allt Europa men även övriga delar av världen.
På Den Hartogh bryr vi oss om människor, deras säkerhet och välbefinnande. Vi söker ambitiösa medarbetare som vill investera i sin framtid, utveckla sin kompetens och bidra till en rik och mångfaldig kultur. Vi lever efter våra värderingar: respekt, omtanke, personlig utveckling, initiativ, öppenhet och sist men inte minst - kul på jobbet.
Vi erbjuder en utmanande tjänst med mycket frihet och eget ansvar i en växande organisation med ambitiösa mål.
Dina arbetsuppgifter
Som HR business partner ansvarar du för det lokala HR-arbetet hos Den Hartogh i Sverige. Du ger råd och vägledning till både chefer och medarbetare inom HR-området. Du rapporterar till ekonomichefen i Sverige och har även en stark koppling till HR-chef för Den Hartogh i Europa.
Dina ansvarsområden innefattar:
• Första linjens HR-kontakt för chefer och medarbetare
• HR-stöd till chefer i form av rekrytering, lönefrågor, förmåner, frånvarouppföljning, utbildning, medarbetarutveckling etc.
• Säkerställa effektiv administration och implementering av HR-policyer och rutiner inom verksamheten
• Stödja rekryteringsverksamheten inom hela företaget
• Tillhandahålla HR-statistik och analyser
• Bidra till och så småningom leda HR-projekt inom Den Hartogh Group
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR och har några års arbetserfarenhet inom HR-området. Om du har erfarenhet av att stötta chefer och medarbetare i HR-frågor kommer du ha goda förutsättningar att lyckas i tjänsten. Vi förutsätter att du har god kunskap om svensk arbetsrätt.
Denna tjänst är för dig som är kommunikativ och som trivs med många olika kontakter inom organisationen. Som HR business partner hos oss erbjuds du en tjänst där du får ta ett stort eget ansvar - dels över din egen vardag, dels över det det lokala HR-arbetet på Den Hartogh. Detta förutsätter att du kan arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt.
Då du kommer att arbeta lokalt på vårt svenska kontor i Göteborg men inom en internationell organisation behöver du hantera både svenska och engelska obehindrat.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Den Hartogh med Skill. Vid frågor, kontakta gärna ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se eller 072-543 40 10.
Vi ser fram emot din ansökan på engelska så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!