OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en driven och proaktiv HR Business Partner till en bred och central roll hos en internationell och ledande aktör inom tågunderhåll.
Lockas du av en tjänst där du arbetar verksamhetsnära genom att stötta våra chefer inom samtliga HR-processer, samtidigt som du definierar HR-behoven utifrån verksamhetens strategiska plan?
Då en av våra kollegor går på föräldraledighet söker Euromaint nu en senior HRBP med bred och gedigen erfarenhet som tillsammans med den övriga HR-organisationen vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan och arbeta med både operativt och strategiskt HR arbete. Har du sedan tidigare mycket god erfarenhet av arbete från en liknande roll samt trivs med att arbeta brett inom HR i ett stort internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan redan idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Euromaint är en ledande aktör inom tågunderhåll samt en flexibel och dynamisk organisation som uppmuntrar till nytänkande. Här erbjuds du att komma in i ett spännande skede där du får en möjlighet att vara med och driva det fortsätta arbetet i den nyutvecklade organisationen. I rollen som HR Business Partner på Euromaint arbetar du i en central och verksamhetsnära roll med många kontaktytor.
I denna tjänst arbetar du professionellt med chefsstöd kopplat till samtliga HR-processer. Du kommer även delta i olika utveckling- och etableringsprojekt samt bidra till HR avdelningens fortsatta utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HRBP kommer du arbeta mestadels operativt men även strategiskt.
Dina arbetsuppgifter som HRBP kommer innebära att:
- Delta i projekt och implementera nya processer
- Leda hela rekryteringsprocessen tillsammans med rekryterande chef
- Stötta chefer kring frågor som t ex rör tolkning av kollektivavtal, fackliga förhandlingar, rehabilitering och lönebildning
- Analyser och följa upp nyckeltal kopplade till HR-området
- Delta i ledningsgruppsmöten för en eller flera affärsområden, följa upp och stötta i förändringsarbete
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personaladministration, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet. Vi tror att du tidigare arbetat som HRBP eller i en likande roll med mycket god erfarenhet från brett HR arbete, gärna i en större internationell organisation.
Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och trivs i en bred och verksamhetsnära tjänst. Du brinner för att arbeta i en central och drivande roll och utmanas av att arbeta med nya processer och utvecklingsarbeten. Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och klarar av att tolka kollektivavtal samt är trygg i att hantera alla typer av frågor kopplade till arbetsrätt. Du har också god systemvana och erfarenhet av Officepaketet. Har du även erfarenhet av HR-system är även detta meriterande för rollen.
För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är handlingskraftig med resultatfokus som kan prioritera i vardagen. Du trivs i en roll med ansvar och driver självständigt arbetet framåt. Då många kollegor är engelskspråkiga och viss rapportering till moderbolaget CAF sker på engelska, är det ett krav att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du målfokuserad, självständig och kommunikativ samt har en god förmåga att arbeta strukturerat. Viktigt i rollen är även att du är förtroendeingivande och duktig på att bygga relation med olika människor i olika miljöer.
I HR-teamet står samarbete, arbetsglädje och nytänkande högt på agendan. Detta är ett föräldravikariat med start i början på 2023 och sträcker sig till slutet av 2023. Tjänsten är på heltid med förtroendetid. Din placeringsort är med fördel på huvudkontoret i Solna, Stockholm. Då verksamheten är geografiskt spridd ingår visst resande inom Sverige vid behov.
Låter det här som ett spännande jobb för dig och du vill bli en del i vårt härliga team? Gör din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel
Pia Reidel