Arbetsbeskrivning
Vår kollega ska gå på föräldraledighet och vi söker därmed en HR Business Partner för ett vikariat med start i mars/april 2025 och fram till januari 2026.På HR avdelningen arbetar vi tillsammans med våra kollegor genom att följa våra tre gemensamma värderingar, Expertis, Ärlighet och Kundfokus. Vi tror att dessa värden inte bara definierar oss som företag utan vägleder oss i våra dagliga beslut och handlingar samt stärker vårt engagemang för en hållbar framtid. Vilket ger oss vår fördel: Förtroende.
Ledarskapet är avgörande för oss. Det är faktiskt så att vi alla är ledare då vi leder oss själva varje dag och gör aktiva val i de beteenden vi har gentemot våra kunder och kollegor. För att definiera de vinnande attityder och beteenden vi vill främja inom koncernen har en ledarskapsmodell tagits fram och den gäller för alla på företaget. Den heter I CARE och står för "inspiring, create trust, awareness, results och empowerment". I Care genomsyrar varje aspekt av vårt företag och kompletterar våra kärnvärden som styr hur vi arbetar och interagerar med alla våra intressenter, både internt och externt.
Om tjänsten:
Vi söker en HR Business Partner som vill vara en del av vårt team och stötta chefer och medarbetare i vår organisation över hela Sverige inom strategiska och operativa frågor. HR avdelning är ett team på 6 personer som arbetar inom lön och HR med olika inriktningar. Som HRBP arbetar du främst med att stötta våra chefer inom rekrytering, bemanning, rehabilitering, personalärenden och i fackliga kontakter samt förhandlingar.Ditt arbetsställe blir på vårt fina nybyggda kontor i Varberg, med promenadavstånd till stationen. Vi tillämpar hybridarbete och visst resande ingår i tjänsten. Vi ser att tjänsten kan anpassas till mellan 70-100% beroende på din profil och tillgänglighet och du rapporterar till HR Director för Sverige.
Du trivs att arbeta i en konsultativ roll där du får driva arbetet effektivt framåt genom god kommunikation. Som person är du van vid att arbeta självständigt i samarbete med olika partners och under ständig förändring samt att du har förmågan att göra rätt prioriteringar.
För att vara framgångsrik i denna roll har du:
- Du har en högskole- eller universitetsexamen, inriktning HR eller motsvarande erfarenhet.
- Minst fem års erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR området i en HR generalistroll med fokus på chefsstöd.
- Kompetens inom svensk arbetsrätt och erfarenhet av att samverka med fackliga organisationer och fackliga förhandlingar.
- Goda färdigheter i Microsoft Office.
- Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt, dock senast 2025-01-12
Kontakt från interimkonsulter är intressant, rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes dock.
Vi driver tillsammans Euromaster in i framtiden, vill du vara med?!
Euromaster AB, som är ett helägt dotterföretag i Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2400 serviceverkstäder i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande kring däck- och fordonservice kan företaget erbjuda lösningar för alla kunder liten som stor. Bolaget är marknadsledande på B2B kunder och flertalet av det största företagen i Sverige har valt Euromaster som tjänsteleverantör inom däck och fordonservice. Med en tydlig miljöprofil har Euromaster även en regummeringsfabrik för återvinning av lastbilsdäck.
Bolaget har 80 års erfarenhet i branschen, finns på över 100 orter i Sverige i ett nätverk med av 130 verkstäder, 450 anställda och en omsättning om 1,3 miljarder. Euromaster har sitt svenska huvudkontor i Varberg.
Läs mer på: www.euromaster.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Accounting Manager Hanna Suomalainen
0340-647807
Filialchef Mikael Larsson
0727-254 005
Filialchef Jim Wallén
0703-829033
Operativ chef Region Väst Stefan Lundahl
0708-829041
Filialchef Mathias Zidén
0708-829062
Filialchef Pär Fredberg
0703-829383
Operativ Chef Stefan Lundahl
0708-82 90 41