OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sportproffsen Sverige AB grundades 2020 och är en del av den nordiska Kuntokauppa.fi-koncernen med fokus på e-handel. Moderbolaget Jymir Oy som grundades i Finland 2007 bedriver en flerkanals detaljhandel för sport- och träningsredskap. Koncernen befinner sig i en stark tillväxtfas och anställer idag cirka 100 personer. Visionen är att växa till branschens ledande företag i Norden utifrån kund- och medarbetarupplevelse samt lönsam tillväxt. Grunden i vår affärsverksamhet är stark e-handelsexpertis, specialistkompetens samt produktutveckling. Verksamheten präglas av en dynamisk organisationskultur som uppmuntrar till hög arbetsprestationsnivå och kontinuerlig utveckling, samt missionen - ”välmående människor”. Vårt kontor ligger i Alvik, Stockholm.
Är du en erfaren och handlingskraftig HR Business partner som drivs av utveckling och affärsdrivet HR? Vill du vara med på en tillväxtresa med spännande utmaningar? Är du en person som är prestigelös, ser lösningar och gärna rycker in där det behövs? Fortsätt då att läsa för du kan mycket väl vara den vi söker till Sportproffsen med placering i Stockholm. Vi erbjuder nu ett jobb i ett expansivt företag där du kommer att ha en nyckelposition tillsammans med resultatinriktade och kvalitetsmedvetna kollegor.
Arbetsuppgifter
Som HR Business partner kommer du att arbeta i en mångsidig roll som kräver att du kan ha flera processer igång samtidigt. Du kommer få vara med att effektivisera, utveckla samt påverka rutiner och processer samt mycket annat. Du kommer att ansvara och utveckla HR funktionen i Sverige där ingen dag är den andra lik, men de huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara:
• Svensk arbetsrätt – regelefterlevnad, anställningar, utbildningar samt rapportering
• Van att arbeta med kollektivavtal för både tjänstemän och arbetare – förhandlingar, dokumentation och struktur
• Proaktivt utveckla HR tillsammans med Nordiska HR funktionen och lokal VD
• Skapa och utveckla policies, såväl lokala som på koncernnivå
• Säkerställa operativ basics-in-place för HR; regelefterlevnad, on-/off-boarding, rekrytering, chefsutveckling och mycket annat
• Hantera sourcingpartner för löner
• Vara bollplank för ledarna i organisationen
• Bidraga till att skapa en affärsorienterad HR driver medarbetarna och verksamheten framåt
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års arbetslivserfarenhet från en liknande position. Du har en relevant akademisk examen och har arbetat med förändringsledning. Du har tidigare bidragit till att utveckla affären och vet hur man skapar en engagerande kultur. Du har förmågan att omsätta strategiska frågor till operativa initiativ. Vidare drivs du av samarbete och har förmågan att både i team som självständigt organisera och planera ditt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från internationella bolag Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så du är också prestigelös och lösningsorienterad med ett tydligt fokus på att driva utvecklingen av både personal och företag framåt.
Engelska i tal och skrift är ett krav då mycket av kommunikationen med Finland sker på engelska.
Ansökan
I den här rekryteringen är det vi på First Reserve som sköter hela rekryteringsprocessen och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta Jan Snellman 070 208 0149 eller jan.snellman@firstreserve.se. Med hänvisning till GDPR har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65