OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Falck Ambulans erbjuder tjänster inom prehospital akutsjukvård och utför ambulansverksamhet i Stockholm, Östergötland, Västerbotten och på Gotland. Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, en hög kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården.
Vi söker nu dig som vill ta över rollen som HR Business Partner inom Falck Emergency, ett affärsområde inom Falck Sverige. Vi är ett team av mycket engagerade individer som är passionerade över att göra det där lilla extra. Hos oss arbetar människor som hjälper människor; det viktigaste man kan ägna sig åt.
” Det är så givande att få arbeta med kollegor med ett sånt starkt engagemang för sitt arbete och sådan ödmjukhet inför den direkta påverkan man har på människors liv”, berättar Viveca Lindberg, HR-chef för Falck Emergency och kanske din blivande chef.
HR-frågor är högt upp på agendan hos oss. Du arbetar i den här rollen med att stötta främst vår ambulansverksamhet. Ett tecken på vårt framgångsrika interna förändringsarbete är att Falck Sverige nu utsetts till ett av Sveriges Karriärföretag 2021.
Om rollen
Som HR Business Partner är du ett viktigt stöd för chefer och medarbetare i ambulansverksamheten i Stockholm och Östergötland. Här stöttar du givetvis inom hela HR-området, och bidrar både operativt såväl som strategiskt. Du jobbar nära HR-chefen för Falck Emergency och har även två HR-kollegor inom verksamheten. Därtill finns ytterligare fler HR-kollegor inom Falck Healthcare, Falck Sverige HR består totalt av 15 personer inom HR och lön.
Falck Sveriges HR-funktion är under omvandling. Vi bygger en ny organisation med syfte att stötta samtliga bolag i Sverige. Därtill utvecklas hela koncernen i snabb takt, så här kommer du delta i utvecklingsaktiviteter och projekt. Vidare kan vardagen på HR periodvis vara intensiv då förändringstakten hög i verksamheten, vilket ger stora möjligheter att axla olika typer av utmaningar och arbetsuppgifter inom HR området.
Här utgår du från vårt kontor i Västberga (just nu distansarbete men på sikt blir det en mix av kontorsarbete och hemmaarbete), där även övriga stödfunktioner inom Falck Emergency finns. Övriga delar av verksamheten är utspridda över landet, även fast majoriteten av medarbetarna finns i Stockholmsområdet.
Om dig
Du har bred erfarenhet från hela HR-området. Vi ser att du har erfarenhet från en verksamhet som är personalintensiv och med både tjänstemän och kollektivanställda. Vidare är du van vid att växla perspektiv mellan det strategiska och det operativa. Lite mer om dina erfarenheter:
• Akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning
• God erfarenhet av och kunskap i arbetsrätt, samverkan och fackliga förhandlingar
• God erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor
• Erfarenhet av att arbeta med chefs- och ledarutveckling
• Har du suttit i någon form av ledningsgrupp är det meriterande
• Erfarenhet från outsourcad verksamhet och verksamhet med ett bemanningsfokus är även det meriterande
Som person är du förtroendeingivande och trygg. Du är också kommunikativ och lyhörd, och har en stark teamkänsla. För den här rollen är det också viktigt att du är affärsmässig och resultatorienterad, och gillar att jobba mot tydliga mål.
Falck
Med över 30.000 medarbetare i 31 länder är Falck en global aktör inom vård och hälsa, beredskap, räddning och rehabilitering. Genom alla affärsområden löper en gemensam vilja att hjälpa folk som en röd tråd. Vi är stolta över att ha ansvar för verksamheter som är så nära människors vardag och som representerar en grundläggande trygghet för alla i vårt samhälle.
Falck Sverige har en bred verksamhet som är utspridd över hela landet. Totalt är vi i Sverige ungefär 3000 medarbetare, varav Falck Emergency är ett affärsområde med ca 1000 medarbetare där vi har verksamheterna Vägassistans, Ambulans, Patienttransport, Läkarbilar, Räddningstjänst, Räddningskår och Academy. Titta gärna på https://karriar.falcksverige.se för ytterligare information om alla verksamheter.
Mer om rekryteringen
Vi på HOME of Recruitment har förmånen att få hjälpa Falck Emergency med rekryteringen. Sök tjänsten så fort som möjligt, men senast den 2 oktober. För att söka behöver du endast fylla i några frågor samt bifoga din LinkedIn-profil alternativt CV. Vi önskar inte personligt brev. Vi jobbar kompetensbaserat och i processen ingår tester, intervjuer och referenstagning. Vi påbörjar urvalet efter den 2 oktober och processen beräknas vara klar i början av november.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anki Stafwerfeldt (anki@homeofr.se, 0733-887007).
Varmt välkommen med din ansökan!