OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Cardif – försäkringsbolaget i en föränderlig värld. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov, erbjuder vi skräddarsydda försäkringslösningar och skapar mervärde för våra partners – alltid med kunden i fokus. BNP Paribas Cardif Nordics försäkringsverksamhet är en del av bankkoncernen BNP Paribas som är en av Europas ledande aktörer inom bank-och finanstjänster.
Vi söker nu dig som är serviceminded och vill arbeta med människor – du som delar vårt engagemang och vår känsla för ansvarstagande! Kan du vara vår nya HR Business Partner?
Som HR Business Partner kommer du…
… arbeta i en bred roll inom HR, det kommer innebära att arbetat med hela rekryteringsprocessen allt från att skapa arbetsbeskrivning, till intervjuer, och on-boarding av nya medarbetare. I rollen som HR Business Partner kommer du också att arbeta med Employer Branding, intern kommunikation samt också koordinera olika utbildningsinsatser. Du kommer också arbeta med olika ad hoc uppgifter som förekommer på HR-avdelningen. I rollen som HR Business Partner kommer du att vara en del av ett härligt HR-gäng som består av ytterligare tre personer och rapportera till HR Manager.
Vi söker dig som...
… har arbetat i en liknande roll inom HR och har erfaren av att arbete med rekrytering. Du skall ha ett starkt intresse för människor och noggrannhet är en naturlig egenskap hos dig. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig efter rådande situation och hjälper till där det behövs. Att ta ansvar för dina uppgifter och att hålla en hög servicenivå är viktigt för dig som person. I rollen som HR Business Partner kommer du ha många kontakter med företagets medarbetare, chefer och även externa parter, därför är det viktigt att du är pedagogisk och tydligt i ditt sätt att kommunicera.
Våra önskemål till dig:
· Relevant högskoleutbildning inom HR eller liknande
· Erfarenhet av att självständigt arbeta med rekryteringar
· Erfarenhet att arbeta brett med HR administration
· Flytande i svenska och engelska
Varför BNP Paribas Cardif?
Tänk dig en organisation, tillräcklig liten för att utvecklas men tillräckligt stor för att hantera förändringar. Hos oss på BNP Paribas Cardif, genomsyrar affärsutveckling allt vi gör och vi uppmuntrar ständigt till innovativt tänkande. Med ca 130 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark, utvecklar och tillhandahåller vi personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker och finansbolag. Hos oss får du möjligheten att kliva in i en spännande expansiv fas i ett internationellt företag med en mångkulturell miljö. Här får du möjlighet att påverka med din erfarenhet och expertis samt arbeta med engagerade och härliga kollegor.
Vi erbjuder dessutom förmånlig pensionsplan, friskvårdsbidrag, flytande arbetsfria dagar, träning på betald arbetstid, Benify förmånsportal, kompetensutveckling samt sociala aktiviteter och tillställningar.
För mer information se www.bnpparibarcardif.se eller på Linkedin #BNPParibasCardifNordic
Mer om tjänsten:
Tjänsten är ett föräldravikariat med start senast i mitten på augusti och som varar till 30 september 2024. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Elisabeth Marenius, HR Manager, elisabeth.marenius@bnpparibascardif.com
Du är välkommen med din ansökan till vår jobbportal, via länken nedan. Sista ansökningsdag är den 30:e maj. Tveka inte att skicka din ansökan redan idag. Då urvalsprocesser och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.