HR Business Partner till framåtsträvande start up!

HR Business Partner till framåtsträvande start up!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter, samt har erfarenhet av att arbeta som HR Business Partner? Då kan du vara den vi söker!

OM TJÄNSTEN
Vår kund som är ett batteriföretag med uppdrag att tillverka batterier med ren energi, med 80 % lägre koldioxidavtryck jämfört med de som tillverkas med kolenergi. De bygger dem till lösningar för att göra världen till en bättre och renare plats. Inget batteri håller för evigt. Men när de innehåller återvinningsbart material är de alltid värdefulla. Genom att återvinna använda batterier och göra dem till råmaterial för nya batterier, minskar vi efterfrågan på färskt material och kommer allt närmare ett hållbart kretslopp för batterier. Vår kund vill stå först i ledet när fossilt bränsle byts till förnybar energi. Med gröna batterier skapar vi inte bara en miljövänligare produktion, utan även jobbtillfällen för både Skellefteåbor och utländska gästarbetare.

Du erbjuds
- Ett arbete i absoluta framkanten av vattenkraftstekniken och goda möjligheter att jobba med teknisk utveckling
- Foten in på ett väletablerat företag
- En långsiktig roll med möjlighet att utvecklas inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* En strategisk affärspartner till alla chefer för en affärsenhet
* Underlättar organisations- och ledarutvecklingsinsatser, arbetar med anställda och chefer för att ta itu med grundorsakerna till personalfrågor
* Löser frågor om personalrelationer genom ett systematiskt tillvägagångssätt
* Utvecklar och driver företagsomfattande program och initiativ, exempelvis löneöversyn, resultatstyrningsprocess, personalplanering och organisatorisk förändring
* Driver talanghantering och successionsplanering inom kundorganisationen
* Har ett datadrivet tillvägagångssätt för att identifiera mått och organisatoriska trender


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Innehar en kandidatexamen inom beteendevetenskap, personal och organisation eller motsvarande
- Arbetar idag i en liknande roll

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Nätverkande
- Anpassningsbar
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 14 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

21 november 2024