OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du gedigen erfarenhet av brett HR-arbete och funderar på ditt nästa steg i karriären? Vill du få möjligheten att arbeta i väl etablerade bolag på marknaden och har ett intresse för frågor inom lön, employer branding, arbetsmiljö, personal eller liknande? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ, förtroendegivande och analytisk? Då ska du skicka in din ansökan som HR Business Partner idag!
Om tjänsten
Som HR Business Partner kommer du få möjligheten att arbeta i internationella miljöer där du supporterar globala chefer i HR-relaterade frågor för att uppnå mål och utveckla organisationen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta:
• Employer Branding
• Supportera organisationens ledning i frågor rörande organisationsutveckling, employee engagement, rekrytering, rehabilitering och arbetsförhandlingar
• Driva arbetsmiljöarbete
• Delta och driva olika HR-projekt som introduktionsprogram, kompetenskartläggning, ledarskaps utbildning
• Underlätta chefernas HR-processer
• Samarbete med andra aktörer för att säkerställa ett effektivt HR-stöd för verksamheten
• Samarbeta med andra HR- funktioner inom koncernen för att säkerhetsställa anpassning och framgångsrikt utförande av all HR-relaterad verksamhet
Om dig
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom Personal eller dylikt och som har ett par års erfarenhet av kvalificerat brett HR-arbete. Har du även en Masterutbildning inom samma område är detta meriterande. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att behandla arbetsrättsliga frågor inom bland annat rehabilitering, rekrytering och förhandlingar. Eftersom du kan komma att arbeta i en global miljö är det också väsentligt att du behärskar både svenska och engelska flytande.
Som person är du analytisk, kreativ och har ett effektivt arbetsätt. Vidare ser vi att du trivs i en tempofylld miljö och innehar en god förmåga att lösa problem. I tjänsten kommer du att arbeta i team och en stor del av arbetet går ut på att bygga goda relationer. Vi värdesätter därför en god samarbetsförmåga och förtroendegivande egenskaper.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av brett HR-arbete i en global affärsmiljö
• Högskoleutbildning inom HR/personal eller liknande
• Analytisk, förtroendeingivande och god kommunikativ förmåga
• Engelska och svenska flytande i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Våra tjänster inom området är konsultuppdrag. Vi får in flertalet liknande uppdrag löpande och vanligtvis ska de tillsättas omgående eller inom en månad. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och arbetar på plats hos våra kunder. Tjänsterna är på heltid, kontorstider. Vanligtvis pågår våra uppdrag initialt under 6 månader. För rätt person finns mycket god chans till förlängning, ibland kan det också finnas chans till anställning direkt hos vår kund efter uppdragsperioden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Hassti Shahidi via hassti.shahidi@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
HRBP, HR Business Partner, HR-specialist, HR-generalist, HR, Senior Rekryterare, Rekrytering, Employer Branding, Arbetsmiljö, HR-advisor, HR-controller, HR-konsult, HR-administratör, Göteborg, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147