HR business partner till kommun

HR business partner till kommun

Arbetsbeskrivning

Har du bred erfarenhet inom HR – som HR-generalist eller HR-specialist – och känner att du vill ta nästa steg i karriären i form av HR Business Partner till vår kund inom kommun? I rollen som HRBP åt vår kund inom kommer du att vara det huvudsakliga stödet till verksamhetens chefer när det kommer till personalrelaterade frågor. Du kommer att arbeta operativt i rehabiliteringsärenden och bidra med dina kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljörätt. Vår kund behöver en konsult för ett uppdrag som sträcker sig över 3 månader – med god möjlighet till förlängning.

Om tjänsten
Du kommer att bli en del av ett engagerat gäng som drivs av och brinner för HR-frågor av alla slag. Som HR business partner kommer du att ha en viktig och bidragande roll till organisationens utveckling och framgång. Din tjänst kommer att beröra de flesta arbetsuppgifter som förekommer på en HR-avdelning men huvudsakligen kommer dessa att innefatta:
• generellt HR-administrativt stöd till både avdelningschefer och övrig personal
• utveckling och förbättring av rutiner och policyer
• vara behjälplig vid rekrytering och introduktion av ny personal
• hantera övriga HR relaterade ärenden



Vem är du?
Förutom kunskap och erfarenhet inom HRs områden som arbetsmiljö, rehab, rekrytering, arbetsrätt, lönerevision ser vi även att du har:

• Vidareutbildning inom relevant område
• Några års erfarenhet som HR BP/generalist
• Personliga förmågor såsom:
-Självgående och initiativförmåga
-Mål- och resultatinriktad
-Mycket god samarbetsförmåga
-God kommunikativ förmåga
-Gott omdöme,
-Stabil, kan hantera pressade situationer genom att analysera, prioritera och kommunicera
-Helhetssyn, kan växla mellan operativt och strategiskt perspektiv


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: tjänstens omfattning är heltid i minst 3 månader framåt med goda möjligheter till förlängning! Du kommer tillhöra kontoret i Nynäshamn.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024