OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Kraton Chemical är ett världsomspännande företag inom området talloljebaserade specialkemikalier med bioraffinaderier i Europa och USA samt försäljningsenheter runt om i världen. Våra produkter av förnyelsebara råvaror från skogen tillverkas utan kompromisser och bidrar till en hållbar framtid för kommande generationer och gör att våra kunder kan producera vardagsnära och miljövänliga slutprodukter. Vi bidrar till en renare, ljusare och säkrare omvärld.
Vi söker en HR Business Partner till Kraton Chemical i Sandarne. Hos oss får du möjlighet att bidra till en positiv skillnad i ett globalt bolag samt arbeta i en bred och omväxlande roll. Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Som HR Business Partner hos oss kommer du utifrån ett helhetsperspektiv över samtliga HR-processer arbeta både strategiskt och verksamhetsnära. I ett nära samarbete med chefer och ledare samt övrig HR-organisation arbetar du för att uppnå verksamhetens mål och för att leverera värdeskapande tjänster. Du stöttar organisationen i hela talent acquisition-processen – attrahera, utveckla, behålla och avveckla. Andra stora delar i din tjänst innefattar ledarutveckling, facklig samverkan och HR Compliance.
Rollen kommer även fokusera mycket på att bibehålla det fina medarbetarengagemang som finns idag samt att arbeta med kulturfrågor, det är något du gör naturligt och kontinuerligt i ditt dagliga arbete samt fokuserat genom regelbundna medarbetarundersökningar. Utifrån dessa sätts mål och fokusområden och du driver då detta genom intern kommunikation, ledarskapsutbildningar och workshops.
Du ingår i ledningsgruppen på fabriken i Sandarne och har chefsansvar för vår HR-Koordinator som är din kollega på plats. I rollen rapporterar du till Regional HR Business Partner i Finland och är en del av HR-teamet för HR Chemical Europe.
Din profil
Som person är du trygg i dig själv och din HR-kompetens då du kommer att leda alla HR-processer lokalt och arbeta självständigt med moment som fackliga förhandlingar, arbetsrättsliga ärenden, arbetsmiljöfrågor och andra HR-relaterade ärenden. Du kanske har arbetat som HR-chef i några år eller haft en specialistroll där du berört merparten av områdena och vill ta nästa steg i karriären. Då Kraton är ett globalt bolag tror vi att du känner dig trygg i att kommunicera på svenska, såväl som på engelska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen trivs du med att ta egna initiativ och att söka upp information kommer naturligt för dig, likväl som du gärna delar med dig av din kunskap samt vid behov tar hjälp av kollegors kunskaper. Du är kommunikativ och har förmåga att skapa goda samarbeten och bygga relationer med personer på olika nivåer i organisationen, detta gör du genom att du alltid har ett tydligt och coachande förhållningssätt. Vidare tror vi att du har ett genuint intresse för verksamheten, ser möjligheter samt är driven och målorienterad. Du har god ledarskapsförmåga och tidigare erfarenhet av att leda och utveckla människor och genom det bygga engagemang för att skapa en inkluderande organisation med en tydlig feedbackkultur.
Mångfald och inkludering är viktigt för oss. Vi värdesätter personliga egenskaper och är övertygade om att en blandning av medarbetare med olika bakgrund skapar en bra och kreativ arbetsmiljö.
<b>Övrig information</b>
Startdatum: Så snart som möjligt
Placering: Sandarne, möjlighet till hybrid arbetssätt med förväntning att vara på plats 2-3 dagar i veckan
Ansökan
Rekryteringsprocessen hanteras av Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. Frågor om tjänsten hänvisas därför till rekryteringskonsult Emelie Timan på emelie.timan@clwork.se alternativt 073-351 27 96. Sök tjänsten senast den 11 december via www.clockworkpersonal.se