HR Business Partner till kund inom maskintillverkning

HR Business Partner till kund inom maskintillverkning

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare jobbat brett med HR-frågor och vill ta nästa steg inom området? Vill du tillhöra ett prestigelöst, roligt och engagerat team? Tycker du om en föränderlig miljö och högt tempo? Då har vi tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Om tjänsten

Som HR Business Partner kommer du att tillhöra ett globalt HR-team. Du kommer att stötta chefer och anställda lokalt i alla HR-frågor, såsom rekrytering, bemanningsplanering, ledarskap, utbildning, kompetensutveckling, rehabilitering, arbetsmiljö och förhandlingar. HRBP kommer arbeta operativt och strategiskt mot ett brett HR-perspektiv.
Dina huvudsakliga uppgifter kommer innebära att:

- Fungera som enda kontakt för anställda och chefer
- Bygger relationer med interna kunder
- Leder HR-projekt och hanterar HR-relaterad kommunikation
- Ledarskapsutbildning
- Personalrapportering, lönegranskning, prestationsgranskning
- Ansvara för ersättning och förmåner
- Allmän HR-administration
- Dokumentera riktlinjer och processer

Kravspecifikation
Vi söker dig med en universitetsexamen från personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning. Du skall ha minst 5 års erfarenhet ifrån brett HR-arbete, gärna i en global verksamhet. Vidare talar och skriver du flytande svenska och engelska. Har du dessutom arbetat i Workday är det meriterande, annars ser vi att du besitter goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen som HR Business Partner så är du en stödjande, lugn och professionell person. Utöver utmärkta kommunikationskunskaper besitter du även god förmåga att se detaljer, att arbeta proaktivt och vara självmotiverad. Du skall kunna prioritera ditt arbete och arbeta på ett strukturerat sätt. Vidare har du en positiv, serviceinriktad inställning och kan arbeta med människor på alla nivåer.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning, uppdraget förväntas pågå till 29/07/2022/Heltid/Mölnlycke

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 3 juni 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


HR-partner

HR-partner

29 november 2024

HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024