OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Job Posting End Date / last application date:
2024-09-09
HR Business Partner till Malmberget
Vill du vara med och ställa om vår industri?
Vi söker en HR Business Partner till avdelningarna för Teknik & Service samt Ny förädling i Malmberget. Här är rollen för den som vill bidra till att skapa optimala förutsättningar för våra nuvarande och framtida verksamheter
Framtidens viktigaste jobb
Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt.
Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?
Din roll
I rollen arbetar du i nära samverkan med LKAB:s chefer och fungerar som ett operativt samt taktiskt stöd för dessa. Detta innefattar att skapa ett proaktivt HR-arbete och att driva, utveckla samt följa upp HR-processer.
Du arbetar inom områden som kompetensförsörjning, arbetsrätt, ledarskap och kultur. Utöver detta coachar du också cheferna i utvecklandet av en hållbar och inkluderande organisation samt är delaktig i olika utvecklingsprojekt inom HR.
I Malmberget driver vi utveckling framåt och verksamheten expanderar. Som HR Business Partner kommer du att vara med från början när vi startar nya avdelningar, vilket ger dig en unik möjlighet att vara delaktig i att forma framtidens organisation.
Det här har du med dig
För att passa i rollen ser vi att du är relationsskapande, drivande och trivs i rollen att coacha chefer i deras arbete. Du har även förmågan att se HR-frågor ur ett helhetsperspektiv och har hög integritet. Du trivs med att ha eget ansvar och du tar ett strukturerat tillvägagångssätt i ditt arbete.
Förutom detta behöver du ha:
Eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Relevant erfarenhet av HR-frågor
Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift
B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB
Det här får du
Ett stimulerande och utvecklande arbete där du arbetar med frågor som ligger i framkant. Du kommer påverka verksamheten där ni tillsammans arbetar för en framtidens gruv- och mineralindustri. Utöver det får du även
Motivationsprogram som belönar framgång
Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter
Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år)
Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering
Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård
Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn
Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser
Start: Efter överenskommelse
Plats: Gällivare
Omfattning: Heltid
Kontakt: HR-chef Carina Marttala, 0980-649 92.
Facklig kontakt: Malmberget/Luleå
Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98
Annika Taavoniku, SACO-klubben, 0970-795 32
Annica Kaati, Ledarna, 0970-767 65
About LKAB
LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.
Do you work at LKAB today but are interested in a new role?
Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.
Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.