OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget / verksamheten
LKAB Mekaniska är en av Malmfältens största mekaniska verkstäder inom stålkonstruktion och maskinbearbetning och vi befinner oss mitt i en stark tillväxtfas. Vi har maskiner, lokaler och kompetens för att produktutveckla, konstruera och leverera allt från små komponenter till stora stålkonstruktioner. Vi arbetar även med helhetsprojekt, där vi är delaktiga från projektering till fullskalig leverans av kompletta lösningar. Vi finns på två arbetsställen i Kiruna med ungefär 150 medarbetare och omsätter cirka 220 MSEK.
LKAB Mekaniska är en del av Affärsområde Specialprodukter, som levererar strategiska tjänster och produkter som används både inom LKAB:s kärnverksamhet och av externa aktörer – vilket skapar ökad konkurrenskraft för LKAB samtidigt som det skapar värde på andra marknader.
Om tjänsten
Affärsområde Specialprodukter växer och vi söker därför ytterligare en HR Business Partner som kan bidra till utvecklingen av HR-arbetet inom affärsområdet, med fokus på LKAB Mekaniska AB.
I denna tjänst arbetar du nära verksamhetens chefer och medarbetare och rör dig över ett brett spektrum av HR-frågor, samtidigt som du har gott stöd av dina HR-kollegor inom affärsområdet samt av centrala HR-funktioner inom LKAB. Vår HR-filosofi präglas av uttryck som; ”Säker och sund arbetsmiljö”, ”Rätt person på rätt plats”, ”Går det att göra på ett smartare sätt?” och ”Vilket alternativ bidrar bäst till verksamheten?”.
Du kommer ingå i ledningsgruppen och rapporterar till VD för LKAB Mekaniska AB samt till personalchefen för Affärsområde Specialprodukter.
Dina kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom personalområdet eller motsvarande erfarenhet som bas. För att ha en rimlig startsträcka i rollen som HR-stöd till chefer ser vi gärna att du ett par års erfarenhet inom områdena employer branding, rekrytering, facklig samverkan, kollektivavtal, arbetsrätt och rehabilitering. Erfarenhet från Teknikavtalet och/eller Gruvavtalet är starkt meriterande liksom erfarenhet av ledarskaps- och grupputveckling.
För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara utåtriktad, lyhörd och lösningsfokuserad och kan självständigt driva personalrelaterade arbetsuppgifter och projekt. Vi förutsätter att du trivs i en miljö där du arbetar med varierande arbetsuppgifter och har möjlighet att själv planera och prioritera din vardag inom ramarna för ditt ansvarsområde.
Befattningen kräver B-körkort.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda del i koncernens belöningssystem, förmåner som studiestöd och tandvård, friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter inom Kiruna stad samt andra aktiviteter inom LKAB:s föreningar inom exempelvis friluftsliv eller konst. Utöver konkurrenskraftiga villkor får du också möjlighet att vara med och påverka en pågående tillväxtresa som kommer bidra till att göra LKAB till en bredare och starkare koncern med fokus på hållbarhet.
Övrig information
Placeringsort: Kiruna
Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid. Resor inom Sverige kan förekomma i tjänsten.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 16 augusti.
Kontakta gärna Personalchef Jonas Jones, jonas.jones@lkab.com 0920–381 99 eller HR Business Partner Erika Taube, erika.taube@lkab.com 0980–71 816 om du har frågor om tjänsten.
LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi förser världen med morgondagens resurser och leder omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Läs gärna mer på www.lkab.com.