HR Business Partner till LKF

HR Business Partner till LKF

Arbetsbeskrivning

Vi behöver nu stärka upp vårt team med ytterligare en HR Business Partner, med inriktning arbetsmiljö och rehabilitering. Rollen är bred och du trivs med att växla mellan strategiska och operativa uppgifter. Du kommer också att vara en viktig part i vårt arbete med HR-processer, sommarrekrytering samt ledarskap och medarbetarskap.

Vill du jobba med det viktigaste vi har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, medarbetare och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då är du rätt person för oss på LKF.

LKF befinner sig i en spännande utveckling. Vi har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad och vi vill fortsätta den resan med att bli ännu bättre. För att bibehålla och än mer förbättra våra goda kundkontakter och relationer med våra hyresgäster så är vår nya Affärsplan, "Den hållbara kundresan" helt kundfokuserad, med ett utifrån och in tänk.

Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

Även 2022 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. LKF är en attraktiv arbetsgivare som satsar på en inkluderande kultur och möjliggör utveckling för sina medarbetare. LKF erbjuder en spännande arbetsplats med utrymme att utmanas och tänka långsiktigt.

Läs mer om LKF på www.lkf.se



Dina arbetsuppgifter:

Rollen rapporterar till HR Chef och ingår i HR avdelningen tillsammans med fem kollegor i olika roller som HR Business Partner med inriktning rekrytering och onboarding, löneadministratörer, kontorsvärd och ledningskoordinator.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Aktivt driva och utveckla de centrala arbetsmiljöfrågorna samt stötta våra chefer i deras arbetsmiljöarbete.
* Svara för rekryteringsprocessen och introduktionen till våra sommarvikariat tillsammans med ansvariga chefer och med stöttning av din HR Business Partner kollega. De senaste åren har det handlat om c:a 70-100 tjänster.
* Stötta och samverka med din HR Business Partner kollega i onboarding-processens olika delar
* Stötta och samverka med din HR Business Partner kollega och övriga inom HR med kompetensförsörjning
* Aktivt stödja organisationens medarbetare och chefer i aktuella HR frågor

Tillsammans med övriga kollegor i HR-teamet och i samarbete med organisationen skapar du förutsättningar för att vidareutveckla arbetsglädje och dynamiska team med ett tydligt kundfokus.



Din bakgrund

Du har en relevant utbildning och arbetat minst 5 år i en bred affärsinriktad HR roll, gärna i ett HR-team. Du är en senior generalist med erfarenhet av arbete kring arbetsmiljö, rehabilitering och du kommer ha en aktiv roll att vidareutveckla processerna runt dessa områden. Idag använder vi oss av Adato som systemstöd i rehabiliteringsprocess och IA-systemet för delar av vårt systematiska arbetsmiljöarbete. Vi ser också att du har dokumenterad erfarenhet av de övriga huvudsakliga arbetsuppgifterna som ligger på rollen samt gärna erfarenhet av övriga områden inom HR. Vi lägger stor vikt vid att du tycker om att ta egna initiativ och proaktivt ansvar för att tillsammans med teamet genomföra beslutade åtgärder.

Vi befinner oss på en händelserik resa i LKF där vi vill att du ska vara med och påverka för att vi ska nå våra framtida mål. Vikten av kundvärde och affärsmässighet är naturligt för dig. Vi ser gärna att du är en nyfiken, engagerad och självgående medarbetare som bidrar med visioner och kreativitet samt trivs med att växla mellan strategiska och operativa uppgifter.

Du är van att kommunicera med hela organisationen och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du är placerad på huvudkontoret i Lund och kommer vid behov att få möjligheten att ta dig till våra arbetsplatser som finns på alla större orter i Lunds kommun.

Vi vill att du delar våra värdeord: Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande då dessa genomsyrar hela verksamheten.

Känner du igen dig efter att ha läst detta? Längtar du efter att bli en del av LKFs HR team och att tillsammans vidareutveckla våra processer? Då väntar vi på din ansökan.



Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Hallberg på 040 - 660 63 14 alternativt magnus.hallberg@jeffersonwells.se.

Sista ansökningsdag är 5 juni men urval kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LKF AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024