OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Vi på Marenor står inför en expansiv framtid och söker nu en driven HR Business Partner/Löneadministratör till Kungshamn.
I rollen som HR Business Partner/Löneadministratör har du, tillsammans med dina kollegor, ansvaret för samtliga HR-relaterade frågor på Marenors produktionsanläggningar. Vi finns i Stockholm, Lysekil men också Kungshamn där du kommer utgå ifrån som HR Business Partner/Löneadministratör.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde innebär en kombination av strategiskt och operativt arbete. Främst kommer arbetat bestå av att: Stötta chefer och medarbetare i fabriksorganisationerna gällande att implementera, driva och följa upp HR- och Löneprocesser
Vara ett chefsstöd för organisationens ledare och bidra med professionell sakkunskap och erfarenhet inom exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor, facklig samverkan och förhandling.
Ansvara för företagets löneadministration, i första hand för tilldelat område.
Du rapporterar till HR- och kommunikationschef och kommer också ingå i koncernens HR-ledning. Tjänsten innefattar i dagsläget inte personalansvar.
VARFÖR VÄLJA OSS PÅ MARENOR
Marenor vill tillvarata och utveckla individers erfarenhet och kompetens på bästa sätt. Vi tror att mångfald berikar vårt sätt att arbeta och bidrar till nytänkande. Är du en person som är engagerad i det du tar dig för, känner ett driv i att utvecklas och vill bidra till förbättringar i stort som smått så finns det otroliga möjligheter hos oss på Marenor som vi hoppas att du vill vara en del utav.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att komma in snabbt i rollen som HR Business Partner/Löneadministratör ser vi att du har en relevant akademisk examen och några års erfarenhet av ett HR-arbete från verksamheter med både kollektivanställda och tjänstemän.
Vi ser gärna att du har förhandlingsvana samt kunskaper gällande arbetsmiljö och arbetsrätt. Har du arbetat med Livs-avtalet tidigare så är det absolut meriterande, likaså om du även har erfarenhet utav löneadministration.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är tydlig och strukturerad och har en hög samarbetsförmåga.
Du besitter förmågor som att både lyssna in och driva utveckling.
OM TJÄNSTEN
I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sverige och alla frågor går via rekryteringskonsulten Therese Hedén, therese.heden@eterni.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tjänsten är en direktanställning via oss på Marenor med en provanställning på 6 månader.
ÖVRIG INFORMATION
Ansök genom att registrera dig på Eterni.se och bifoga ditt CV och personliga brev.
Ansökningar via mail hanteras inte p.ga GDPR.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet, erfarenhet och mognad.
Varmt välkommen med din ansökan!