OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som HRBP hos Nexer får du möjlighet att jobba i ett driftig team, i en framgångsrik organisation och en mycket spännande bransch! Räkna med omväxlande och intressanta arbetsdagar. Här har du stora möjligheter att utveckla organisationen, medarbetare, chefer och framförallt dig själv! Medarbetare på Nexer är inte rädda för att ifrågasätta befintliga rutiner och processer – här kan du som en proaktiv möjliggörare påverka resultat genom HR! Du har stor frihetsgrad att sätta personlig prägel på din roll.
Detta är en konsulttjänst via Poolia Väst med placering på Lindholmen, Göteborg.
Vi ser gärna att du kan påbörja uppdraget i början av december. Ett första kontrakt kommer att skrivas på ca 4-5 månader och för rätt person kan det finnas möjligheter att bli förlängd och även anställd av Nexer.
Om tjänsten
Som HRBP hos Nexer jobbar du affärsnära och brett inom hela HR-området, främst för deras svenska bolag men du håller även ihop övergripande processer internationellt. Din roll innefattar varierande arbetsuppgifter med en blandning av intern konsultation, processansvar samt att tillsammans med övriga i teamet driva olika aktuella utvecklingsprojekt inom HR. Ditt uppdrag är att tillsammans med cheferna utveckla en hållbar och stark organisation i linje med Nexers strategi, kultur och värderingar. Du är ”the go-to” personen för chefer och fungerar som rådgivare inom hela medarbetarresan i en föränderlig miljö med högt tempo.
Med HR-årshjulet som grund, bidrar du med struktur och guidning både operativt och strategiskt samt utvecklar och implementerar nya strategier och processer för att säkerställa att servicen till cheferna levereras med hög kvalitet. Du är expert inom HR-relaterade frågor och hanterar dessa med hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Här jobbar du i litet och tight HR-team där du självständigt förväntas driva ditt arbete framåt. Nexer uppmuntrar frihet under ansvar vilket är perfekt för dig med idéer och ambitioner.
Vem är du?
Som person brinner du för att leverera ett bestående intryck! Hög servicenivå och ett driv av att överträffa förväntningarna är kännetecknande för dig. Du är prestigelös, är inte rädd för att hugga i och göra det lilla extra. Du är relationsskapande och rådgivande utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Du har ett starkt inre driv för ständigt utveckling och motiveras av att se andra lyckas. Personligt ansvarstagande är naturligt för dig och du agerar alltid med företagets bästa som utgångspunkt.
Vi söker dig med utbildning inom PA-programmet eller likvärdigt och har hunnit samla på dig minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Du har goda och breda kunskaper inom HR och en förutsättning för rollen är att du känner dig trygg med HR-administration och har varit i kontakt med arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor, comp & ben och att coacha och stötta chefer. Vi stänger dock inga dörrar att ta emot en konsult som har mer erfarenhet än detta och kan djupdyka inom flera områden i en HR BP-roll. Rollen kan utformas utifrån hur mycket erfarenhet man har för att på så sätt kunna motivera dig i din roll.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.