HR Business Partner till Nexer Group

HR Business Partner till Nexer Group

Arbetsbeskrivning

Vi gillar det vi gör, har passion och vi gör det riktigt bra – kan du känna igen dig i det?
Är du en people person som vill arbeta brett inom HR, operativt och strategiskt, i en internationell verksamhet som är på en fantastisk tillväxtresa? Då kanske vi är en perfect match!

Som HRBP hos oss får du möjlighet att jobba i ett driftig team, i en framgångsrik organisation och en mycket spännande bransch! Räkna med omväxlande och intressanta arbetsdagar. Här har du stora möjligheter att utveckla organisationen, våra medarbetare, våra chefer och framförallt dig själv! Vi är inte rädda för att ifrågasätta befintliga rutiner och processer – har kan du som en proaktiv möjliggörare påverka resultat genom HR! Du har stor frihetsgrad att sätta personlig prägel på din roll hos oss.

Detta är en tillsvidaretjänst med placering på Lindholmen, Göteborg.

Hur ser rollen ut?
Som HRBP hos oss jobbar du affärsnära och brett inom hela HR-området, främst för våra svenska bolag men du håller även ihop övergripande processer internationellt. Din roll innefattar varierande arbetsuppgifter med en blandning av intern konsultation, processansvar samt att tillsammans med övriga i teamet driva olika aktuella utvecklingsprojekt inom HR. Ditt uppdrag är att tillsammans med våra chefer utveckla en hållbar och stark organisation i linje med vår strategi, kultur och värderingar. Du är ”the go-to” personen för chefer och fungerar som rådgivare inom hela medarbetarresan i en föränderlig miljö med högt tempo.

Med HR-årshjulet som grund, bidrar du med struktur och guidning både operativt och strategiskt samt utvecklar och implementerar nya strategier och processer för att säkerställa att servicen till cheferna levereras med hög kvalitet. Du är expert inom HR-relaterade frågor och hanterar dessa med hög integritet och ett professionellt förhållningssätt. Här jobbar du i litet och tight HR-team där du självständigt förväntas driva ditt arbete framåt. Vi uppmuntrar frihet under ansvar vilket är perfekt för dig med idéer och ambitioner.

Din bakgrund
Som person brinner du för att leverera ett bestående intryck! Hög servicenivå och ett driv av att överträffa förväntningarna är kännetecknande för dig. Du är prestigelös, är inte rädd för att hugga i och göra det lilla extra. Du är relationsskapande och rådgivande utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Du har ett starkt inre driv för ständigt utveckling och motiveras av att se andra lyckas. Personligt ansvarstagande är naturligt för dig och du agerar alltid med företagets bästa som utgångspunkt.

Vi söker dig med utbildning inom PA-programmet eller likvärdigt och har hunnit samla på dig minst 5 år av kvalificerat HR-arbete. Du har goda och breda kunskaper inom HR och en förutsättning för rollen är att du känner dig trygg inom arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor, comp & ben och att coacha och stötta chefer.

Nexer som arbetsgivare

Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.

Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Jessica Overgaard, Head of HR & Talent, på 073-375 71 67.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024