OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en koncern på stark frammarsch och med flera projekt och uppdrag att driva inom HR. Dessa frågor har en framskjuten position inom koncernen och vi söker nu vår nästa HR Business Partner. Är du van vid att agera bollplank och stötta chefer i olika typer av HR-relaterade frågor? Vill du arbeta framåt med att skapa tydligare processer och strukturer som gynnar verksamheten? Läs då gärna vidare här.
Vad innebär rollen?
I rollen som HR Business Partner ingår du i ett team bestående av sju personer som arbetar med HR och lön och du rapporterar till vår HR-chef. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att stötta ett större antal chefer (ca 15) placerade på OBOS huvudkontor i Myresjö. Då du kommer arbeta nära dessa personer är det önskvärt att även du har din placering i Myresjö. I andra hand ser vi Växjö som utgångspunkt, men då behöver du vara beredd att köra till Myresjö flera gånger i veckan.
Rollen kan beskrivas som administrativ såväl som utåtriktad. Den är bred och har en operativ tyngdpunkt, även om en del strategisk arbete förekommer.
Arbetet innebär bl a att:
• driva olika typer av HR-projekt
• planera och samordna utbildningsinsatser
• stötta chefer i samband med rekrytering
• hantera rehabärenden och ha kontakter med företagshälsovård
• ha kontakter och förhandla med fackliga företrädare samt
• stötta i andra typer av förekommande HR-frågor
Vem är du?
Vi söker dig som håller en hög servicenivå och trivs i en stöttande roll. Du är van vid en föränderlig tillvaro, är själv flexibel och kan snabbt ställa om vid nya förutsättningar. Du har förmåga att arbeta självständigt och effektivt, men har också tålamod och respekt för att vissa processer tar tid. Du uppskattas för ditt ödmjuka sätt att vara drivande gentemot dem som du stöttar och för din förmåga att skapa goda relationer och bra samarbete.
För oss är det viktigt att du är en lagspelare då vi arbetar som ett team och fördelar arbetsuppgifterna mellan oss baserat på arbetsbelastning, kompetens och intresse. Du tar dig an arbetsuppgifter med positiv energi, även de som ligger utanför ordinarie, tack vare din prestigelösa personlighet.
Människor du möter träffar en trygg, positiv och energisk person med stort engagemang för både människor och uppdrag. Du har relevant utbildning inom HR och minst 5 års erfarenhet av brett arbete inom området. Din erfarenhet inrymmer både operativt och strategiskt arbete. God svenska i tal och skrift samt körkort är ett krav för denna tjänst.
Vi erbjuder
OBOS är idag en av Nordens största bostadsutvecklare med målet att bli nr 1 inom fem år. Vi är ett medlemsägt företag som är expansivt och nu inne i en spännande utvecklingsresa. Som HR Business Partner får du möjlighet att dra nytta av din kompetens och göra stor skillnad i en organisation i positiv utveckling och förändring. Hos oss blir du en viktig pusselbit i vår resa till ETT OBOS.
Låter det intressant?
Det hoppas vi! I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch + Clark. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Catinka Andersson 0736 – 84 73 15 eller Sarah Wallentin 0736 – 84 72 03, Senior Consultants på B+C. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Som en del i en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester och videointervju.
Sista ansökningsdagen är 25 oktober 2021, men vänta inte med din ansökan då urvalet sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
Om OBOS
Medlemsägda OBOS är en av Nordens största bostadsutvecklare och ägs av sina ca 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige.
Kontaktpersoner på detta företaget
Staffan Heidenberg
Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand