OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en målinriktad och prestigelös person som letar efter en spännande utmaning? Har du tidigare erfarenhet av HR arbete och är i början av din karriär? Då kan detta vara ditt nästa steg i arbetslivet.
Beskrivning av arbetet som HR Business Partner:
Man ingår i ett team som består av totalt 3 HR Consultants (HRBP) och 1 lokal HR Manager. HR arbetar nära med rekryteringsavdelningen i Göteborg, samt HR och rekrytering i Stockholm som är något större team. Som HRBP är man ansvarig för ett eller flera projekt på siten. Där är man chefsstöd till projektets teamledare och operations managers. Arbetet är KPI- och målstyrt med mycket fokus på frånvarohantering och att minska personalomsättning. Vanliga arbetsveckor består i att stötta chefer kring, och delta i möten gällande misskötsel, sjukfrånvaro och övriga personalärenden. Vi är en HR-avdelning som jobbar nära cheferna och medarbetarna i produktionen. Tempot är högt och verksamheten snabbt föränderlig med en ung medarbetarskara.
Vanliga uppgifter/ärenden:
- Misskötselprocesser
- Hälsosamtal, frånvarohantering och rehabiliteringsplaner
- Hålla i HR-utbildning
- Chefsutveckling och chefsstöd
- Arbetsmiljöarbete, riskbedömning och samverkan
- Internrekrytering
- HR Administration
- Analysera statistik
- Engagementaktiviteter, tex planera och genomföra events på kontoret
Meriterande:
- Snabbföränderliga, intensiva arbetsplatser
- Internationella organisationer
Krav
- Någon form av HR erfarenhet, tex HR-admin, HR-generalist, HR-koordinator. Har man varit chef och hanterat mycket personalärenden så kan det likställas med HR-erfarenhet.
- Någon form av utbildning inom HR/Personal, psykologi, arbetsrätt, arbetsvetenskap, ledarskap eller liknande
Övrigt
- Bekväm i att läsa, skriva och prata på engelska
- Snabblärd i att hantera olika system samt officepaketet.