OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Brinner du för personal och arbetslivsfrågor och vill ta din nästa utmaning i din karriär? Nu söker vi dig som har minst 7 års erfarenhet av en bred generalistroll inom HR samt en eftergymnasial utbildning inom exempelvis personal och arbetsliv. Uppdraget är tidsbegränsat under perioden januari- juni 2023. Under denna period kommer du att var anställd via Poolia men arbetar ute på plats hos vår kund i Helsingborg. Arbetet sker under kontorstider måndag till fredag. Låter detta som rollen för dig? Tveka inte med din ansökan! Intervjuer och urval hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som HR Business Partner arbetar du med företagets främsta resurser – företagets ledare & medarbetare. HRs uppdrag är att styra och vara rådgivande i alla HR, lön & arbetsmiljöfrågor. HR skall utifrån kundens strategi och mål medverka till att det skall var enkelt att arbeta hos kunden samt att underlätta för verksamheten att i sin tur optimera prestationer och utveckling. Därför söker vi dig som kan vara med att bidra till detta uppdrag men också stötta avdelningen att leverera på uppsatta mål. I rollen krävs det att du har en gedigen HR bakgrund och att du trivs med att arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt ”hands-on”.
Arbetsuppgifter:
• Rollen inkluderar områden som rekrytering, arbetsrätt, lön/lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering.
• I rollen kommer du att operativt stötta två delar i verksamheten, samtidigt som du tar ett övergripande ansvar för att HR avdelningen levererar på målen i affärsplanen 2023. Du kommer att vara ytterst delaktig i kommande lönerevision samt i ett eventuellt byte och upphandling av Lön/HR system.
HR teamet består av 4 kollegor inom HR och 2 kollegor inom Lön/pensionsfrågor. Du kommer att rapportera till HR chefen. Uppdragets omfattning är 100%.
Vem är du?
Som person är du trygg i dig själv och i din roll, kan sätta tydliga gränser och är en problemlösare av stora mått, ser motgångar och nya utmaningar som en chans att utvecklas. Det är lika självklart för dig att vara en god kollega och bidra till teamets sammanhållning, som att vara en professionell stödfunktion. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer och har ett inre driv som bidrar till att du når framgång. Du är van vid att arbeta självständigt och känner dig trygg i din yrkesroll samtidigt som du prioriterar att hålla din omgivning välinformerad.
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du:
• har en eftergymnasial utbildning inom personal- och arbetsliv samt minst 7 års erfarenhet av breda generalistroller inom HR såsom arbetsrätt, förhandling, löneöversyn, rehabilitering och rekrytering.
• Talar och skriver flytande svenska, har mycket goda kunskaper i IT relaterade stödsystem och MSOffice.
• Du ska ha erfarenhet av kommunal sektor.
• Erfarenhet från minst två tidigare referensuppdrag.
• Erfarenhet av upphandling och systembyte gällande Lön/HR-system. Du ska ha varit med ett systembyte och haft en aktiv roll i detta arbete.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336