HR Business Partner till stort internationellt företag

HR Business Partner till stort internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en HR-konsult för ett spännande uppdrag som HR Business Partner till en av våra kunder. Uppdraget sträcker sig ca 8 månader framåt och det finns goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är på heltid med placering i Solna.

Tjänster kommer att tillsättas så snart som möjligt och vårt urvalsarbete sker därför löpande. Se till att skicka din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I rollen som HR Business Partner kommer du att arbeta i en bred roll med övergripande ansvar och arbetsuppgifter. Du stöttar chefer proaktivt och enligt deras behov och är ett viktigt stöd gällande tillämpning av god personalhantering, policyer, processer och program. Vidare arbetar du med rekryteringsfrågor och följer den uppsatta rekryteringstrategis om satts upp.

Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat följande:
* Genomföra utbildning av HR-processrelaterade ämnen
* Bygga goda samarbete med fackföreningarna och leda förhandlingsprocesser med berörda parter
* Övervaka Performance Management Cycle
* Hantera olika anställningsavtalstyper, förmåner och försäkringar
* Övervaka kostnaderna för HR-aktiviteter - utbildning, rekrytering och relevanta program för att säkerställa att utgifterna ligger inom HR-budgeten
* Hantera introduktion av nyanställd personal
* Ansvara för avslutningsprocess för anställda som lämnar företaget
* Agera stöd i interna HR-projekt och revisioner
* Se till att projektbemanning och HR-support på plats är säkrade i tid
* Möjliggöra effektiv arbetskraftsplanering som en solid bas för rekrytering och skapa successionsplaner etc.
* Leda rekryteringsprocesser och supporthantering för att säkra kvalitativa processer


Vem är du?
Vi ser att du har en universitetsexamen inom personal och arbetsliv, psykologi, ekonomi eller liknande. Du har 5-10 års erfarenhet av liknande roller inom HR i internationell miljö och din breda erfarenhet täcker in alla områden inom HR-hantering. Vidare rör du dig smidigt i komplex matrisorganisationsstruktur och du har god expertis inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal, förhandlingsprocesser med fackföreningar, uppsägningar, löner, anställningsförhållanden etc. Behärskar du SAP är detta meriterande. Du talar och skriver affärsengelska samt ett annat skandinaviskt språk flytande och behärskar Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint och Outlook) väl.

Som person är du kommunikativ och pedagogisk. Du har hög integritet och stort affärsfokus i dialoger såväl som i arbetssätt. Du är flexibel och prestigelös men också resultatinriktad och ditt driv och engagemang genomsyrar dina arbetsinsatser. Vidare har du god förmåga att hantera tid och projekt effektivt och du räds inte komplexa situationer och beslutsfattande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2021
  • Ansök senast: 26 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024