HR Business Partner till Sveriges Stärkelseproducenter Förening

Arbetsbeskrivning

HR Business Partner till Sveriges Stärkelseproducenter förening
Söker du ditt nästa steg i din karriär som HR generalist och vill arbeta brett inom HR-området i en koncern som växer och utvecklas. Där man arbetar mot en hållbar framtid och strävar efter att ligga i framkant när det gäller att implementera nya och mer effektiva teknologier. Fortsätta då att läsa!
Om rekryteringenSveriges Stärkelseproducenter Förening erbjuder en stark expertis och hållbar verksamhet där man tillsammans formar en framtid där potatisstärkelse och smaksättningar ger unika upplevelser runt om i världen
Vi söker en verksamhetsnära HR Business Partner som har arbetat med kvalificerat HR-arbete och har förståelse för hur HR-processerna är kopplade till verksamhetens framgång.
Vi söker dig!Vad innebär rollen?Som HR Business Partner kommer du att arbeta med ett brett HR-stöd till de olika verksamheternas chefer och medarbetare. Det kräver att du kan växla mellan HR-frågorna såsom rehabilitering, rekrytering, arbetsrätt, facklig samverkan och förhandlingar. Arbetet innebär också att tillsammans med HR teamet vara med och utveckla befintliga HR processer samt vara del i implementering av ett nytt HR system. HR avdelningen arbetar koncernövergripande vilket innebär att du kommer dela din tid mellan våra producerande anläggningar i Nöbbelöv och i Fjälkinge. Du kommer befinna dig i en spännande koncern med innovation, tillväxt och framåtanda.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
· Rekrytering
· Employer branding, planera och delta i olika aktiviteter.
· Support av chefer och medarbetare i olika HR relaterade frågor
· Chefsstöd
· Arbetsmiljöfrågor
· Fackliga förhandlingar
· Rehabiliteringsärenden
· Vara en stark förebild och ambassadör för koncernens värderingar och kultur
Vem söker vi?Vi söker en trygg och driven person med starka interpersonella färdigheter. För att lyckas i rollen är det viktigt att kunna skapa förtroende, vara en relationsbyggare och drivas av HR arbete i alla dess former.
Vi vill att du är utbildad inom HR och tror att du har jobbat något eller några år inom en bred HR roll och fått god praktisk förståelse för spännvidden inom HR arbetet. Allra viktigast är dock din personlighet, vilja och ditt driv.
Vi tror att du har...
· PA utbildning eller liknande från universitet eller högskola
· 1–5 års arbetserfarenhet inom HR relaterade arbetsuppgifter
Det är ett plus om du...
· Har förståelse för siffror och Microsoft Excel
· Tålamod och förmåga att arbeta med administrativt arbete
Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
· Ordningsam och strukturerad
· Driven
· Lagspelare
· Trygg och självgående
· Hög integritet
· Relationsbyggare som hittar rätt nivå med varje chef och medarbetare
· Vilja att arbeta högt och lågt med olika HR frågor
Om Sveriges Stärkelseproducenter FöreningSveriges Stärkelseproducenter Förening är en ekonomisk förening med omkring 400 lantbrukare som är medlemmar/ägare. Koncernen har cirka 500 medarbetare och två affärsområden – stärkelse och smak. Stärkelseverksamheten drivs under namnet Lyckeby, medan smak hanteras i bolaget Culinar.
På Lyckeby förädlar man fram potatisbaserad funktionell stärkelse och fiber till livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Culinar är ett livsmedelsföretag som utvecklar och erbjuder ett stort sortiment av smaksättningar till livsmedelsindustrin på den europeiska marknaden samt torkade kryddor och glutenfria bakprodukter till dagligvaruhandeln och Foodservice i Norden. Båda verksamheterna ligger i utkanten av Kristianstad – Lyckeby i Nöbbelöv och Culinar i Fjälkinge.
Vi är en koncern med passion för mat, smak och textur!
Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är 4/9. I denna rekryteringen behöverdu inte skicka in ett personligt brev. Iställetansöker du genom att skicka in ditt CV och svara på defrågor som är ställda på ansökningssidan.
Lyckebysamarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta någon i vårt rekryteringsteam:
Jennifer Friman:jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12
Gustav Strandberg:gustav.strandberg@equality.nu eller 0760-49 53 31
Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats.EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.
Våra värderingar är Professionelt, Transparens och Engagemang och EQuality står för:
EQ -Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
Equality -Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
Quality -Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQuality Rekrytering & Interim AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2024
  • Ansök senast: 6 februari 2025

Liknande jobb


HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024

Konsultchef till Luleå

Konsultchef till Luleå

20 november 2024