OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en HR Business Partner som vill arbeta brett och verksamhetsnära med HR-arbete och som vill vara med och driva både HR-funktionen och företagets utveckling framåt. Du erbjuds en spännande och mycket varierad roll där du ingår i en av bolagets ledningsgrupper och får ansvar för dina egna regioner.
Som HR Business Partner kommer du till ett starkt och marknadsledande bolag inom branschen där både tempot och engagemanget är högt. Ditt övergripande ansvar är att säkerställa att HR-processer efterlevs, utvecklas och följs upp kontinuerligt. Du ansvarar för att stötta och coacha chefer i HR-frågor och du kommer dessutom ha två specifika specialområden, förändringsledning och psykosocial arbetsmiljö.
Tillsammans med dina kollegor i HR-teamet arbetar ni med att utveckla processer och verktyg för att företaget ska nå sina affärsmål.
Du ges stora möjligheter att själv kunna planera ditt arbete och en del resor förekommer till anläggningarna i de regioner du ansvarar för.
Arbetet är brett och innebär bland annat:
Stötta cheferna i bland annat arbetsrätt, avtalstolkning, kultur- och värderingsarbete, fackliga förhandlingar, rehabilitering, organisationsfrågor, rekrytering, mm.
Coacha cheferna för att bygga och utveckla deras ledarförmågor
Arbeta med utvecklings- och förändringsprojekt samt företagskulturen
Säkerställa att arbete sker i enlighet med företagets policies och riktlinjer.
Kontinuerlig uppföljning och analys av data och KPI:er för att säkerställa att vi rör oss mot fastställda mål.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en fartfylld och verksamhetsnära roll och som vill arbeta brett med HR-frågor. Du har en akademisk utbildning med HR-inriktning och flera års erfarenhet av självständigt HR-arbete där utvecklings- och förändringsarbete varit en del. Vi har inget krav på branschkännedom men finns ett intresse så är det såklart en fördel. Det är meriterande om du har erfarenhet av förvärv och integrering av nya verksamheter och har du arbetat med HR-systemet Workday är det också en fördel.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift behövs.
Som person har du ett stort engagemang och är handlingskraftig. Du är både lyhörd och kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och få med dig andra. Det är viktigt för oss att du är en prestigelös person som förstår styrkan i att samarbeta men som också har mod att ställa krav och utmana organisationen.
Välkommen till en spännande och engagerad organisation. Vi erbjuder dig ett roligt och varierat arbete, i ett stabilt och framgångsrikt företag. Vår kultur präglas av en prestigelös atmosfär, där vi hjälper varandra och stödjer varandras vidareutveckling.
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 630 anställda och 34 serviceplatser i landet erbjuder Swecon ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2021).
Låter detta intressant?
Vi berättar gärna mer! Kontakta ansvarig rekryterare Anna Hemmingsson på Norén & Lindholm, telefon 070-77 88 135 eller anna@norenlindholm.se. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast 12 oktober på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen!