HR Business Partner till Team Olivia

Arbetsbeskrivning

Om rollen som HR Business Partner

Som HR Business Partner kommer du att arbeta brett inom HR-området där du hanterar både operativa frågor samtidigt som du är med att utveckla HR-strategier och initiativ som ligger i linje med Team Olivias affärsmål och personalpolitik. I den här rollen kommer du att rapportera till HR-chef för Marknadsområde Personlig Assistans. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

Utveckla HR – initiativ och processer som stödjer organisationens mål.
Utbilda chefer/ledare i HR- processer.
Stötta regionchefer och första linjechefer i fackliga förhandlingar.
Driva samarbete med fackliga parter.
Stötta chefer i lönesättningsfrågor.
Arbeta kontinuerligt med angivna nyckelaktiviteter, uppföljning och utveckling.


Du har din arbetsplats i nyrenoverade lokaler på huvudkontoret i Solna, Gamla filmstaden med närhet till bra kommunikationer och tunnelbana. Flexibilitet gällande hemarbete kommer att erbjudas.

Dina erfarenheter och egenskaper

Som HR Business Partner inom Team Olivias affärsområde personlig assistans har du en nyckelroll i arbetet med att driva värdeskapande HR-arbete nära affären. Du har en hög grad av personlig mognad och inger trygghet i mötet med människor. Du är en god kommunikatör och har mod att utmana tankesätt i kombination med utvecklad förmåga att lyssna. Genom detta sätt att samarbeta skapar du relation och förtroende.

Med ditt proaktiva förhållningssätt, mod att fatta beslut och din vilja att finna lösningar når du både kortsiktiga och långsiktiga resultat i ditt arbete. Du är strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera i ditt arbete.



Vi ser även att du har:

Akademisk examen inom HR eller motsvarande.
Erfarenhet av brett HR-arbete, exempelvis som HR-Generalist, HR-Partner eller liknande.
Erfarenhet av arbete med frågor inom arbetsmiljö, arbetsrätt, rehab och fackliga förhandlingar (Vision, Kommunal).


Om Team Olivia

Team Olivias modell är unik inom omsorgsbranschen och bygger på att kombinera det lilla bolagets närhet med det stora bolagets trygghet. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag. Vi är ett värderingstyrt bolag där våra ledord är kvalitativa, lyhörda, stolta och aktuella, och vi är mycket stolta över vår utnämning till årets karriärföretag 2023. Läs mer på www.teamoliviagroup.se

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några få korta frågor. Går du vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill att du gör testerna tidigt i processen så att vi kan säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

21 november 2024