OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen som HR Business Partner
Team Olivias modell är unik inom omsorgsbranschen och bygger på att kombinera det lilla bolagets närhet med det stora bolagets trygghet. Som HR Business Partner har du en viktig roll i organisationen där du kommer att arbeta affärsnära i samarbete med regionchefer och teamchefer och bidra med kvalitativt HR-stöd inom affärsområdet, men även samverka med övriga HR-kollegor inom koncernen.
Som HR Business Partner är du med i ledningsgruppen och bidrar affärsmässigt i strategiska och taktiska personalfrågor med företagets lönsamhet och medarbetarnas bästa i fokus. Du är med och utvecklar och implementerar HR-strategier och initiativ i linje med Team Olivias affärsmål och personalpolitik. Du ger verksamheten konsultativt stöd i HR-frågor som kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling, rekrytering, arbetsrätt och förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering mm. Du rapporterar till VD för Marknadsområde Hemomsorg.
Exempel på arbetsuppgifter:
Stötta och coacha chefer inom marknadsområdet.
Tillsammans med dina kollegor kontinuerligt utveckla och förbättra HR processerna.
Medarbetarundersökningar och lönerevisionsarbete.
Löpande uppdatering av HR-policys och personalhandbok.
Följa upp KPI:er gällande tex sjukskrivningar, övertid och personalomsättning.
Arbeta aktivt med Employer Branding.
Arbeta med alla delar inom Talent Managementprocessen.
Hålla i utbildningar inom rekrytering.
Du har din arbetsplats i nyrenoverade lokaler på huvudkontoret i Solna, Gamla filmstaden med närhet till bra kommunikationer och tunnelbana. Flexibilitet gällande hemarbete kommer att erbjudas.
Du kommer även bedriva ledarutveckling som en central del i ditt arbete och brinner för att se andra utvecklas och växa i sina roller.
Dina erfarenheter och egenskaper
För att lyckas i den här rollen har du några års erfarenhet av brett HR-arbete. Du är ambitiös, prestigelös och kommunikativ, lösningsorienterad och har förmågan att omvandla strategiska mål och behov till konkreta planer och åtgärder. Du är med och utmanar, utvecklar och skapar förutsättningar för verksamhetens fortsatta utveckling samtidigt som du tillsammans med dina kollegor skapar förutsättningar för ett starkt samarbete inom HR, såväl lokalt som regionalt.
Vi ser även att du har:
Akademisk examen inom HR eller motsvarande.
Erfarenhet av att bygga upp och implementera HR-processer.
Erfarenhet av arbetsrätt, fackliga förhandlingar, arbetsmiljöarbete och rehabilitering.
Flytande svenska i både tal och skrift.
B-körkort.
Vi ser det som starkt meriterande om du har arbetat i personalintensiva verksamheter.
Om Team Olivia
Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag med tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag. Vi är ett värderingstyrt bolag där våra ledord är kvalitativa, lyhörda, stolta och aktuella, och vi är mycket stolta över vår utnämning till årets karriärföretag 2023. Läs mer på www.teamoliviagroup.se
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på några få korta frågor. Går du vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill att du gör testerna tidigt i processen så att vi kan säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen?
Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Stort lycka till och varmt välkommen med din ansökan!