OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av brett HR-arbete och trivs i en roll där du får arbeta både administrativt och operativt? Vi söker nu en HR Business Partner för konsultuppdrag hos vår väletablerade fordonskund i Hallsberg! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till sista maj, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som HR Business Partner kommer du att arbeta både administrativt och operativt inom HR-området. Här tar du en aktiv roll med att hjälpa till att utveckla och driva verksamheten samt medverka i förändrings- och utvecklingsarbetet inom HR-organisationen. Du kommer fortlöpande arbeta med att stödja vår sites arbete med ledorden Säkerhet först, Kul på jobbet och Personbästa varje dag.
En viktig del av arbetet är att stödja chefer i exempelvis rekrytering, personalärenden och rehab.
Du behöver ha ett flexibelt förhållningssätt och en vilja att engagera dig i nära samarbete med värdeflödet och i den dagliga styrningen av verksamheten.
Denna roll stöttar även organisationen inom interkommunikation på siten, därför ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba med interkommunikation och tillhörande mjukvara (Adobe Photoshop, Premier, InDesign) samt en utvecklad kommunikationsförmåga i tal och skrift både i svenska och engelska.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som HR Business Partner söker vi dig med:
• Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet
• Minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Office365
• Erfarenhet av Adobe Photoshop, Premier, InDesign
• Goda kunskaper om och erfarenhet av svensk arbetslagstiftning, kollektivavtal och facklig samverkan
• Erfarenhet från tillverkande industri är meriterande.
För att lyckas i rollen är du självsäker, dynamisk och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du trivs i arbete med andra människor och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du ansvarstagande, driven och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. Utöver detta ser vi att du har Hög integritet när det gäller din professionella hållning, ett intresse och engagemang av att driva frågor i enlighet med affärsmål och visioner.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02