HR Business Partner till välkänt teknologiskt bolag!

HR Business Partner till välkänt teknologiskt bolag!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en kommunikativ och professionell HR Business Partner till en av våra kunder i Mölndal! Kunden är verksam inom teknologi och är välkänd inom denna bransch. De erbjuder en spännande produkt i en miljö där det händer väldigt mycket. Uppdraget är på heltid med start omgående och beräknas pågå under lite mer än ett år. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du är van vid att jobba brett inom HR och har ca 3-5 års erfarenhet av detta. Sök redan idag så du inte går miste om möjligheten! Eftersom vi rekryterar löpande så kan tjänsten komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR Business Partner stöder du chefer och anställda lokalt och ger råd angående diverse HR-frågor. Det kan därför röra sig om rekrytering, personalplanering, ledarskap, utbildning, kompetensutveckling, rehabilitering, arbetsmiljö och förhandlingar.
Du kommer att jobba både operativt och strategiskt i ett mindre lokalt HR-team men ingå i ett större globalt HR Community.

Uppgifter:
• Stödja organisationen i alla HR-frågor
• Bygga värdefulla relationer med interna kunder
• Leda HR-projekt och hantera HR-relaterad intern och extern kommunikation
• Ansvara för ledarskapsutbildning, personalrapportering, lönegranskning, prestationsgranskning, ersättning och förmåner
• Ansvara för allmän HR-administration och HR-system
• Hantera riktlinjer, rutiner och processer
• Hantera HR-arkiv
• Vara uppdaterad om lagar

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten så ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom HR eller annan likvärdig utbildning. Du har också vana vid att jobba brett inom HR och har jobbat i en liknande roll i ca 3-5 år. Det är också viktigt att du har jobbat i systemet Workday tidigare och känner dig trygg med Office-paketet. Eftersom kunden är internationellt verksamma, så behöver du vara van vid att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person tror vi att du är stödjande, lugn och professionell. Du är en duktig kommunikatör, ger bra service och van vid att jobba med människor i flera olika delar av en organisation. Eftersom du ingår i ett mindre team så krävs det att du är självmotiverad och kan arbeta självständigt med mindre tillsyn. Du är proaktiv och jobbar på ett strukturerat och noggrant sätt där du vet vad som ska prioriteras. Vi tror även att du har ett öga för detaljer!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024