HR Business Partner till vår kund i Göteborg!

HR Business Partner till vår kund i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Söker du nya utmaningar och vill arbeta i ett nytt team? Vill du arbeta på en utvecklande arbetsplats där du får chans att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom HR? Vår kund söker nu en ny kollega till deras familjära HR-team, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om kunden

Kunden är ett outsourcingföretag som tillhandahåller kundserviceverksamhet för klienter i form av stora välkända svenska och internationella bolag. Vi driver hela eller delar av klienternas callcenter i form av teknisk support, kundtjänst, savedesk, faktura med mera.

Till Göteborgskontoret söker de nu en affärsdriven och engagerad HR Business Partner som brinner för att verka chefsstöd till både teamledare och operations managers.

Rollen erbjuder följande:

• Möjlighet att arbeta brett med olika ansvars- och fokusområden
• Flexibel arbetsplats med mycket frihet under ansvar
• Möjligheten att växa och utvecklas med spännande personalärenden
• Ett tempofyllt och spännande uppdrag tillsammans med drivna kollegor
• Ett roligt och familjärt HR-team som förgyller arbetsvardagen

Om tjänsten:

I rollen som HRBP kommer du ingå i ett mindre och intimt HR-team. De som arbetar där trivs i en snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där de arbetar operativt för att nå resultat. Arbetstiderna är flexibla och du ges stort utrymme till kreativt tänkande och egna idéer. Du arbetar i ett nära samarbete med din avdelnings första och andra linjens chefer. På HR-avdelningen erbjuds en stor variation av spännande ärenden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Misskötselprocesser
• Hälsosamtal, frånvarohantering och rehabiliteringsplaner
• Ansvara för HR-utbildning
• Chefsutveckling och chefsstöd
• Arbetsmiljöarbete, riskbedömning och samverkan
• Internrekrytering
• HR Administration
• Analysera statistik
• Engagementaktiviteter, tex planera och genomföra events på kontoret

Som en del av en liten HR avdelning kommer du även vara involverad i verksamhetsutvecklande och strategiskt arbete. Då de är ett internationellt företag styrs de givetvis även av en del globala processer och rutiner.

Vem söker vi?

Vi söker dig som trivs med att självständigt planera och strukturera ditt arbete, ta stort ansvar och ägandeskap för dina uppgifter och prestigelöst dela erfarenheter och kompetens med dina kollegor. Du är analytisk i ditt arbete och gillar att tänka utanför boxen för att driva diverse projekt och uppdrag framåt. Vidare är du strukturerad i ditt arbete samt en person som behåller lugnet när det oväntade inträffar.

För att vara aktuell för denna tjänst krävs att du har en personalvetarutbildning eller en likvärdig utbildning inom exempelvis psykologi eller arbetsvetenskap. Du har även tidigare erfarenhet av HR-arbete. Utöver tidigare nämnda arbetsuppgifter är det även starkt meriterande om du har erfarenhet av internationella eller snabbföränderliga miljöer, callcenter, rekrytering, processutveckling eller systematiskt arbetsmiljöarbete. Eftersom rollen innebär mycket arbete i olika system är det meriterande om du har ett intresse för system samt besitter god systemvana. Slutligen pratar och skriver du obehindrat i svenska och engelska.

Om Anställningen

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Rekrytering till kund

Placeringsort: Göteborg

Omfattning: Heltid

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


HR-specialist till arbete- och välfärdsförvaltningen

HR-specialist till arbete- och välfärdsförvaltningen

6 november 2024

18 november 2024

PC Business Partner (HR Business Partner)

PC Business Partner (HR Business Partner)

18 november 2024