OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en dynamisk och fartfylld organisation där du får arbeta brett med HR-frågor?
De senaste åren har Webhelp Nordic expanderat med nya kontor och kunder i de nordiska länderna, Baltikum och Spanien. Sammanlagt jobbar cirka 3500 medarbetare på Webhelp Nordic. Vi är ett av Europas ledande företag inom outsourcad kundtjänst och teknisk support, exempel på några av våra svenska kunder är Telenor, Tele2, SJ, Electrolux och Allente. I Sverige har vi kontor i Göteborg, Kalmar, Norrköping, Stockholm, Umeå, Piteå, Ånge och Östersund.
OM TJÄNSTEN SOM HR BUSINESS PARTNER
I rollen som HR Business Partner på Webhelp kommer du att ingå i det svenska teamet som består av sju HR Business Partners och HR Administratörer.
Teamet har en öppen dialog där vi drar nytta av varandras kunskaper, utbyter erfarenheter och stöttar varandra för att hitta de bästa lösningarna. Teamet jobbar huvudsakligen digitalt då vi har flera kontor i Sverige och vi ger dig då flexibiliteten att välja den ort som passar dig bäst.
Som HRBP hos Webhelp arbetar du både strategiskt och operativt.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att stötta våra ledare i HR-relaterade frågor och att kvalitetssäkra våra HR-processer. Du kommer även att genomföra utbildningar och fackliga förhandlingar samt utveckla våra processer. Arbetet är varierande där du har stora möjligheter att vara delaktig i att utveckla HRs arbete för att stödja verksamheten. Som HR Business Partner förväntas du vara nära verksamheten och skapa en förståelse för affären och helheten.
Hos oss arbetar du i en dynamisk och fartfylld organisation under tillväxt som ställer krav på flexibilitet och förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta med olika intressenter inom organisationen. Utveckling och förändring är två ord som genomsyrar vår verksamhet och du är således inte rädd för att utmana, utveckla och anpassa dina arbetssätt efter vad situationen kräver. Planering och organisering är två självklarheter för dig då vi jobbar med mycket projektarbete inom HR-organisationen. Till det ser vi att ett affärsinriktat förhållningssätt är en vinnande egenskap.
Dina fokusområden är:
Konsultativt arbete i nära samarbete med chefer i frågor kring arbetsrätt och arbetsmiljö
Vidareutveckla och förvalta våra interna processer och rutiner
Facklig samverkan och förhandling
Analys och uppföljning av HR-nyckeltal
Utveckla och genomföra utbildningar
Löner och förmåner
Vi söker dig som:
Har en akademisk utbildning inom personalvetenskap (eller annan likvärdig utbildning)
1-2 års erfarenhet som HR Business Partner eller liknande roll
Goda kunskaper inom arbetsrätt och fackliga förhandlingar
Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljöfrågor
God kommunikationsförmåga
Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Du trivs i en organisation där utveckling och förändring är en naturlig del av vardagen. Du har du en förmåga att samordna flera parallella processer och motiveras av ett arbete där du utmanas och får ta ett stort eget ansvar. Vidare förstår du vilka processer som skapar värde i verksamheten och är genuint intresserad att jobba med människor och är bra på att utveckla och bibehålla relationer.
Meriterande om du har erfarenhet från internationella tillväxtbolag och ledarskap.
START: Omgående
PLACERINGSORT: Något av våra kontor i Norrköping, Stockholm, Umeå, Kalmar eller Östersund.
ANSTÄLLNINGSFORM: Visstidsanställning 12 månader
ARBETSTIDER: Förtroendearbetstid