HR Business Partner till XXL i Bromma

HR Business Partner till XXL i Bromma

Arbetsbeskrivning

Vi söker en resultatdriven och lösningsorienterad HR Business Partner till XXL’s kontor i Bromma för ett långt föräldravikariat från februari 2020 och fram till och med sista mars 2021. Du ska vara självständig, driven och flexibel och gilla ett omväxlande arbete på Nordens största sportkedja.



XXL grundades i Norge år 2000. I Sverige öppnade kedjan sitt första varuhus i Bromma år 2010. Idag finns 88 varuhus i Norge, Sverige, Finland och Österrike. 29 av dessa varuhus finns i Sverige. XXL bedriver även e-handel i alla dessa länder samt Danmark. Detta gör XXL till Nordens största sportkedja. Konceptet bygger på att kunden ska kunna hitta precis allt den kan tänkas behöva, oavsett aktivitet, under ett och samma tak i något av alla varuhus eller på XXL.se. Begreppet ”All Sports United” innebär mängder av sport- och vildmarksprodukter under samma tak. Koncernledningen sitter i Norge och på Servicekontoret i Bromma där den svenska ledningen är placerad arbetar cirka 40 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Som HR Business Partner på XXL kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och fungera som stöd till chefer och medarbetare. Du ska hjälpa och vägleda i alla HR- och lönerelaterade frågor, högt som lågt. Detta kan gälla till exempel personalcase, arbetsrättsfrågor, arbetsmiljö- eller rehabiliteringsärenden eller lönefrågor.



Löneberäkningen görs i Norge i lönesystem Aditro. I rollen som HR Business Partner arbetar du ihop med den norska ekonomiavdelningen på daglig basis och du ska säkerställa att lönehanteringen följer svenska lagar och regler från Kollektivavtal och XXLs interna processer och rutiner. Du är kontaktperson gentemot Aditro samt Migrationsverket, Försäkringskassan, Skatteverket, Arbetsförmedlingen och AFA med flera.



Du är en del i ett team som ansvarar för utveckling av företagets processer runt compliance, effektivitet och kostnadsmedvetenhet, personalvård samt långsiktighet och kvalitet.



I rollen rapporterar du till företagets VD. Tjänsten som HR Business Partner är delvis ny och du får möjlighet att vara med och utforma och utveckla rollen.



Kvalifikationer

Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR- och löneprocessen. Du bör ha relevant akademisk utbildning inom HR, lön eller personal-administration. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och om du har erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor inom detaljhandeln. Du har god kommunikativ förmåga och du får gärna vara sportintresserad.



Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav



Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för utmärkt service. Du är kreativ och proaktiv. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom HR och löneområdet.



Ett krav är vidare att du är en ”doer”. Du tar tag i saker som behöver göras och du kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra på alla nivåer och kunna tillmötesgå företagets alla chefer och medarbetare på ett bra sätt är viktigt för dig. Du vågar ta för dig och leder förbättrings- och utvecklingsarbete med företagets avdelningschefer. Som person är du strukturerad, hjälpsam och har god prioriteringsförmåga. Du är intresserad och öppensinnad för att ta dig an arbetsuppgifter och projekt utanför dina satta ansvarsområden, även om huvuddelen kommer ligga inom HR/lön/ekonomi.



Mer om XXL

XXL är en dynamisk arbetsplats med mycket energi och glädje. Servicekontoret präglas av stark säljkultur, resultatdriv och snabba puckar. Som medarbetare på XXL blir du involverad och delaktig i företagets mål och utveckling. Som HR Business Partner får du stora möjligheter att påverka och förbättra. På servicekontoret i Bromma arbetar cirka 40 medarbetare.



Mer om tjänsten

Tillsättning: under februari

Omfattning: heltid

Placering: Bromma

Uppdragstyp: konsultuppdrag under ett föräldravikariat fram till och med mars 2021



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024