HR Business Partner till XXL i Bromma

HR Business Partner till XXL i Bromma

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i detaljhandelns ledande sportkedja?

Vi söker en resultatdriven och lösningsorienterad HR Business Partner till XXLs servicekontor i Bromma. Du kommer främst att fokusera på strategiska och taktiska HR-frågor. Du ska vara självständig, driven och flexibel och gilla ett omväxlande arbete på Nordens största sportkedja.

XXL grundades i Norge år 2000. I Sverige öppnade kedjan sitt första varuhus i Bromma år 2010. Idag finns 92 varuhus i Norge, Sverige, Finland och Österrike. 30 av dessa varuhus finns i Sverige. XXL bedriver även e-handel. Detta gör XXL till Nordens största sportkedja. Konceptet bygger på att kunden ska kunna hitta precis allt den kan tänkas behöva, oavsett aktivitet, under ett och samma tak i något av alla varuhus eller på XXL.se. Begreppet ”All Sports United” innebär mängder av sport- och vildmarksprodukter under samma tak. Koncernledningen sitter i Norge och på Servicekontoret i Bromma där den svenska ledningen är placerad arbetar cirka 40 medarbetare.

XXLs vision är att vara den föredragna destinationen för sport och friluftsliv i Europa.

Arbetsuppgifter

Som HR Business Partner på XXL kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och fungera som stöd till chefer och medarbetare. Du ska hjälpa och vägleda i alla HR-relaterade frågor, högt som lågt. Detta kan gälla till exempel personalcase, arbetsrättsfrågor, arbetsmiljö- eller rehabiliteringsärenden eller lönefrågor. I rollen som HR Business Partner arbetar du nära XXLs lönespecialist och ekonomiassistenter. I rollen rapporterar du till Driftchefen på XXL.

Du är en del i ett team som ansvarar för utveckling av företagets processer runt compliance, effektivitet och kostnadsmedvetenhet, personalvård samt långsiktighet och kvalitet. Du kommer även att vara delaktig i att digitalisera HR-processerna på XXL.



Kvalifikationer

Du bör ha några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för HR-processen. Du bör ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och om du har erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor inom detaljhandeln. Du har god kommunikativ förmåga och du får gärna vara sportintresserad.

- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav


Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för utmärkt service. Du är kreativ och proaktiv. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom HR-området.

Ett krav är vidare att du är en ”doer”. Du tar tag i saker som behöver göras och du kan leverera resultat och hålla deadlines. Att samarbeta bra på alla nivåer och kunna tillmötesgå företagets chefer och medarbetare på ett bra sätt är viktigt för dig. Du vågar ta för dig och leder förbättrings- och utvecklingsarbete med företagets avdelningschefer. Som person är du strukturerad, hjälpsam och har god prioriteringsförmåga. Du bidrar till att utveckla och motivera dina kollegor

Mer om XXL

XXL är en dynamisk arbetsplats med mycket energi och glädje. Servicekontoret präglas av stark säljkultur, resultatdriv och snabba puckar. Som medarbetare på XXL blir du involverad och delaktig i företagets mål och utveckling. Som HR Business Partner får du stora möjligheter att påverka och förbättra. På servicekontoret i Bromma arbetar cirka 40 medarbetare.

För XXL är det viktigt att du identifierar dig med företagets kärnvärden; Customer first, Caring, Knowledgeable and Passionate, och vi söker därför efter följande egenskaper:

Entusiasm är viktigt för XXL och företaget strävar efter att ge sina kunder en positiv upplevelse varje gång de besöker en butik. Därför tror vi att det är viktigt att du redan har vissa kunskaper om sport och friluftsliv och att du ständigt vill utvecklas och lära dig mer.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Bromma




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Interim HR specialist

Interim HR specialist

30 december 2024

HR operations team lead

30 december 2024

30 december 2024

30 december 2024