OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR Business Partner
Vår vision på HR är att bli det bästa HR-teamet i världen. Vill du vara med på vår resa?
Om tjänsten
Rollen som HR Business Partner innefattar att vara ansvarig för alla operativa HR ärenden inom vår serviceverksamhet, primärt inom affärsområdet Mining. Totalt finns fyra HR BP i bolaget som stöttar organisationen inom olika orter där man arbetar tätt tillsammans. Ansvaret innefattar både kollektivanställda och tjänstemän. Du arbetar tätt med hela verksamheten och kommer vara en del av Minings lokala ledningsgrupp. Affärsområdet Mining har siter, kontor och verkstäder i Boden, Gällivare, Aitik, Kiruna och Kaunisvaara och resor i tjänsten ingår till dessa orter.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Coacha och stötta chefer i deras arbete
* Arbetsrätt
* Arbetsmiljö, fysisk och psykosocial
* Rehabärenden
* Fackliga förhandlingar
* Kompetensutveckling
* Rekrytering
* Lönesättning och revisionsprocessen
* HR administration
* Involverad i olika HR projekt
* Utveckling av processer, policyers och arbetssätt inom HR.
Du ingår i ett HR team om 11 personer som jobbar tätt tillsammans i att stötta verksamheten i olika HR frågor. Tjänsten är placerad i Boden och du rapporterar till vår HR Business Partner Manager som utgår från Huvudkontoret i Göteborg.
Vem är du?
Kvalifikationer:
* Akademisk utbildning inom HR området.
* Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat operativt HR arbete inom både kollektiv- och tjänstemannaområdet.
* Erfarenhet av att coacha och stötta chefer och medarbetare.
* Kunskap inom arbetsrätt och van vid att tolka kollektivavtal.
* Erfarenhet av arbetsrätt kopplat till skiftgång är meriterande
* Erfarenhet av att leda förhandlingar.
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Egenskaper:
* Proaktiv och självgående, ansvarstagande och engagerad.
* Serviceorienterad och har lätt för att skapa goda relationer.
* Nyfiken, drivande och lösningsorienterad.
Vi erbjuder:
* Varierande arbete i ett företag med starka värderingar
* Kompetenta och erfarna kollegor som vill ha kul på jobbet
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
* Internationell arbetsplats
* Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together . Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Vi vet att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar för att öka jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats.
Frågor: Kontakta Carina Almquist, HR Director Sweden 0703-560 495. Under vecka 47 och vecka 48 vänligen kontakta Mikaela Murén, Talent Acquisition Manager 0707-172 181.
Är du intresserad? Skicka din ansökan senast den 10:e december 2023. Urval och tillsättning kommer ske löpande.