OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Cardif utvecklar och tillhandahåller personriskförsäkringar på den nordiska marknaden via banker, finans- och försäkringsbolag. BNP Paribas Cardif är specialiserade på låneskyddsprodukter. Genom förståelse för våra samarbetspartners kärnaffär och behov kan BNP Paribas Cardif erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar.
Vi söker nu en vikarie, i ca ett år, till vår Personalavdelning som idag består av 4 personer; löne-och HR administratör, HR Business Partner, HR Koordinator samt HR chef. Som HR Business Partner kommer du att få arbeta med personalfrågor med syfte att stärka kvalitet och måluppfyllelse för verksamheten.
Í rollen kommer du att stötta och coacha organisationen och cheferna i de olika personalfrågor som vi ställs inför. Du kommer också att arbeta med att stärka och förmedla vårt arbetsgivarvarumärke, framförallt ut mot våra kandidater.
Du kommer att arbeta med:
• Rekryteringsprocesser,
• Exitsamtal
• Arbetsmiljöfrågor,
• Utbildningsinsatser,
• HR administration,
• Ad hoc uppgifter inom HR området
Din bakgrund och egenskaper:
Vi söker dig som har god erfarenhet från att arbeta självständigt med rekryteringar samt har erfarenhet av brett HR-arbete. Du är driven, har god förmåga att arbeta både på egen hand och tillsammans med andra, kommunikativ och prestigelös. Det är också viktigt att du är analytisk, strukturerad och trivs med utmaningar.
För tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Vi erbjuder:
· Kompetenta, engagerade och trevliga kollegor
· Arbete i ett internationellt och expansivt företag
· I våra förmåner ingår bla. en förmånlig pensionsplan, Benify, friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
· Gå gärna in på Linkedin på BNP Paribas Cardif eller vår nordiska #bnpparibascardifnordic för att se mer vilka vi är.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är ett föräldravikariat på deltid (60-80 %) med placering på det nordiska huvudkontoret i Göteborg.
Har du frågor går det bra att mejla till Elisabeth Marenius, HR chef, elisabeth.marenius@bnpparibascardif.com (tillgänglig v 30-31,). Eller till Ninni Andersson, HRPB , ninni.andersson@bnpparibascardif.com (tillgänglig v 27-29).
Sista ansökningsdag är den 3 augusti 2020. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi bearbetar inkommande ansökningar löpande och vi kan komma att anställa någon innan ansökningstiden har löpt ut. Du ansöker till tjänsten via vår jobbportal följ nedan länk.