OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad HR-chef som kan se till att vi kan möta framtidens Partille?
Som HR-chef har du ett övergripande ansvar för bland annat chefs- och ledarskapsfrågor, personalärenden, hållbart arbetsliv, kompetensförsörjning, rehabilitering och facklig samverkan inom kommunen. Du fungerar som ett stöd till kommunens chefer och den politiska ledningen och har kunskapen, erfarenheten och viljan att driva ett strategiskt och framåtsyftande HR-arbete i kommunen. Du är även en skicklig förhandlare med god arbetsrättslig kompetens och det faller sig naturligt för dig att samverka med kommuner, myndigheter och andra intressenter/leverantörer.
Att se till kommunens bästa som helhet är en självklarhet för dig.
Ansvarsområden
Som HR-chef har du personalansvar för 16 av avdelningens 25 medarbetare och avdelningen består av HR-partner, rekryteringscenter, bemanningscenter, förhandlingsansvarig samt lönechef med en löneenhet på 9 medarbetare som rapporterar direkt till lönechef. Som HR-chef kommer du fortsätta att driva det strategiska HR-arbetet i kommunen tillsammans med HR-avdelningens utvecklingsarbete, där dina medarbetare är vana att ta ett stort ansvar.
I rollen som HR-chef är du direkt underställd kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp. Dessutom ingår du i ett nätverk av HR-chefer inom Göteborgsregionens kommunalförbund, något som ger möjligheter till kunskaps- och erfarenhetsutbyte. Vi har idag en god facklig samverkan och det är något vi värnar om även framöver. Som HR-chef jobbar du också nära kommunens förtroendevalda politiker, där kommunstyrelsen fungerar som kommunens personalutskott.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk examen och som har tillägnat dig en bred och djup erfarenhet inom HR. Du har såväl intresse som förmåga att verka i en kommunal kontext i en politiskt styrd organisation. För att lyckas i uppdraget tror vi att du har erfarenhet av att verka som chef eller ledare inom brett HR arbete och har erfarenhet av att driva förändringsarbete på strategisk nivå.
Som person har du god pedagogisk och kommunikativ förmåga och kan samordna, driva projekt och utöva ledarskap. Uppdraget kräver att du har hög integritet samt är trygg och tydlig i dina ställningstaganden och värderingar.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du vara modig, handlingskraftig, lyhörd för verksamheternas behov och ett stöd till kommunens chefer. Du är också en trygg ledare som skapar goda relationer och har lätt för att kommunicera och inspirera andra. Du behöver förstå de utmaningar vi som arbetsgivare står inför kring bland annat kompetensförsörjning och dess påverkan på verksamheternas kvalitet. Du ser digitalisering som en självklar del i verksamhetsutvecklingen.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper, och vi ser mycket fram emot din ansökan.
Tjänsten är säkerhetsklassad och därmed kommer bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat.
Om företaget
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. HR-avdelningen är kommunens centrala personal- och lönefunktion med ansvar både för strategisk utveckling och operativt stöd till verksamheterna.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044