OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.
Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör komplexa frågor hanterbara? Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson i HR-avdelningens arbete med styrning, ledning, utveckling och kvalitet.
Förskoleförvaltningens HR-avdelningen består av ca 100 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning, arbetsmarknad och kompetensförsörjning. På HR-avdelningen bidrar vi genom att stödja förvaltningens chefer att vara pedagogiska ledare och bra arbetsgivare.
Som verksamhetscontroller inom HR-avdelningen kommer du att arbeta i avdelningens ledningsgrupp och i nära samarbete med medarbetare inom avdelningens fyra enheter och förvaltningens övriga avdelningar och utbildningsområden. Uppdraget innefattar att arbeta med de HR-relaterade kvalitets- utvecklings- och uppföljningsperspektiven i förvaltningens och avdelningens styrnings och ledningsarbete. Det innebär bland annat att arbeta med planer, uppföljning och analys, rapporter, intern kontroll, utredningar och förvaltningsgemensamma processer. Mycket av arbetet sker i nära samarbete med controllers från övriga stödavdelningar . Du stödjer avdelningschefen och enhetschefer med samordning, planering och uppföljning. Du kommer också att ta fram material utifrån förfrågningar, handlägga, utreda och ta fram rapporter samt skriva tjänsteutlåtanden inom HR området. Du kommer även att bevaka och planera uppdrag som avdelningen fått från nämnd och kommunfullmäktige.
HR-avdelning omfattar många områden med hög kompetens, professionalism och ett gott samarbete. Du kommer att samarbeta med kollegor både inom avdelningen men även med olika funktioner inom förvaltningen och Göteborgs stad.
Vi arbetar aktivitetsbaserat, ibland på vårt nybyggda kontor på Gamlestads Torg 7, ibland på våra regionala mötescenter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, HR, ekonomi eller motsvarande. Du ska ha god kunskap och erfarenhet av HR-processer.
Du ska också ha flera års erfarenhet av självständigt strategiskt arbete från politisk styrd organisation. Meriterande är kompetens inom verksamhetsplanering och uppföljning, samt att du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete, projekt och strategiskt arbete inom HR.
Du har god erfarenhet och kunskap av att självständigt ta fram utredningar och rapporter, göra analyser och arbeta processorienterat.
Du är noggrann och har god förmåga att självständigt strukturera, planera och organisera arbetet. Du är även bra på att samarbeta med kollegor samt chefer på olika nivåer inom förvaltningen men även externt i staden. Du ska ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och kan hantera komplexa sammanhang som kräver analytisk förmåga. Du är van att kommunicera och engagera på olika nivåer i organisationen och är trygg och säker i sociala sammanhang.
Varmt välkommen med din ansökan!.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.