OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla arbetet med personalstatistik hos en av länets största offentliga arbetsgivare? Nu söker vi dig som vill stärka vår organisation för att bättre kunna samla in, bearbeta, analysera och presentera underlag av hög kvalitet. Är du en person som vill ta ansvar för och vill leda arbetet med HR-statistik hos oss? Då vill vi träffa just dig!
Inom Område administrativ utveckling och service finns ca 100 medarbetare som arbetar med upphandlingar, lön och pensionsadministration, HR- administration och registratur, ekonomi och arkiv. Här fokuserar vi på att ge ett kompetent, kvalitetssäkert och engagerat stöd till Region Örebro läns verksamheter. För att lyckas med det präglas våra verksamheter av ett ständigt utvecklingsarbete och en god servicenivå.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, logistik, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra 950 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Hemsida: Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län, läs mer på www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
HR-controller till Regionservice
Arbetsuppgifter
Tjänsten som HR-controller är en ny roll inom Region Örebro län. Tjänsten innebär ett långsiktigt och strategiskt arbete med att utveckla och kvalitetssäkra HR-statistiken men innehåller även operativa och löpande inslag som hantering av utdata. Du kommer ha ansvar för att ta fram, skapa och analysera personalrelaterade nyckeltal, och leverera kvalitativa underlag till politiken och ledningsgrupper på förvaltningsövergripande nivå. Rollen innebär mycket självständigt arbete men samverkan med kollegor från olika förvaltningar kommer vara viktigt för att ge stöd och driva arbetet med bland annat årsredovisningar och uppföljningar framåt. Du kommer att samordna och leda en grupp som arbetar med bearbetning och uppföljning av HR-statistik, där du har ett tydligt ägarskap på frågorna. Som HR-controller är chefen för lön- och pensionsadministration din närmaste chef, medan Regionkansliet och HR-direktör är främsta uppdragsgivare.
Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kvalifikationer
akademisk examen inom personalvetenskap, eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig
erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med statistik och analys
erfarenhet av att självständigt driva frågor på operativ och strategisk nivå
erfarenhet av arbete i uppföljningssystem som t.ex. ProDiver eller Power BI
mycket goda kunskaper inom Excel
god systemkunskap
Vi ser gärna att du har:
erfarenhet av det personal- och löneadministrativa systemet Heroma
erfarenhet av uppföljningssystemet Power BI
För tjänsten som HR-controller är det viktigt att du har ett brett perspektiv på frågorna, och kan sätta igång nya aktiviteter som ger resultat. Du tar ansvar för din uppgift och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med komplexa frågor och analyserar och bryter ner och löser komplicerade uppgifter. Det är viktigt att du kan kommunicera och engagera på olika nivåer i organisationen och att du kan analyser och nyckeltal på ett pedagogiskt sätt för övrig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Hanna Öberg, avdelningschef Lön och pensionsadministration, 019-602 29 79
Veronica Wentzel, avdelningschef HR- administration och registratur, 019-602 73 09
Isabell Karlsson, Vision 019-602 27 57
Marcus Kihlgren, Saco 019-602 46 02
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena