HR Coordinator

HR Coordinator

Arbetsbeskrivning

Vi kommer behöva ersätta vår kollega som går i pension under våren.
Vill du arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö tillsammans med ett härligt HR team? Söker du en ny, spännande utmaning där du kan bidra med dina kunskaper inom lön, system och HR frågor? Sök då tjänsten som HR Coordinator hos oss på HMS Networks.

Tillsammans med dina HR kollegor i vårt engagerade och drivna HR team kommer du att bidra operativt och konsultativt. Du gillar utmaningar och har ett stort mått av positiv energi och motiveras av att hjälpa andra människor. För att trivas i rollen bör du vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta i en snabb, dynamisk och samarbetsorienterad arbetsmiljö.

Som person är du självgående och tycker om att jobba med statistik och administration. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer på olika nivåer i organisationen. Som person är du engagerad, ödmjuk och ser styrkan i att arbeta i team.

Vidare är du ansvarsfull, noggrann och trivs med ordning och reda. Du är van vid att stötta kring lönefrågor och jobba i system och utveckla och utbilda medarbetare så att de kan använda systemen på bästa sätt. Du arbetar gärna och obehindrat i excel och med att göra bra och relevanta presentationer för medarbetare. Vi hoppas starkt på att du genuint trivs i en rådgivande roll med många kontaktvägar och där du känner en glädje över att hjälpa och stötta andra genom din kunskap, både inom teamet och organisationen i stort.

Eftersom vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

OM ROLLEN

Som HR Coordinator kommer du att tillhöra ett HR-team där samarbete och glädje står i stort fokus, du kommer bli en del av ett framgångsrikt bolag. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att sköta löneprocessen och se till att vårt HRM system är uppdaterat med allt ifrån nya medarbetaruppgifter till nya utbildningar. Du ska gilla att ligga steget före.

Vi använder oss av Kontek och Simployer men har outsourcat lön. Du sköter kontakten med Kontek och ser till att de får in rätt underlag som t.ex. tidrapporter, reseräkningar m.m. för löneutbetalning. Du kommer att stötta i frågor som rör pensioner, försäkring, förmåner, tolka och tillämpa kollektivavtal och gällande lagar relaterade till löneområdet. Vilket innebär att du kommer behöva hålla dig uppdaterad inom skattelagstiftningen och andra frågor relaterade till löneområdet (t.ex. inkomst/lön, kostnadsersättningar och förmåner). Utöver detta kommer du ta fram och analysera statistik och övrigt underlag som rör lön och HR relaterade frågor.

Som HR Coordinator erbjuds du en specialistroll med möjlighet att påverka ditt eget arbete. Du blir en värdefull medarbetare i ett mindre HR-team som präglas av ett teamorienterat och lösningsfokuserat arbetssätt där vi skapar förutsättningar för andra att leverera.

Kvalifikationer

• YH-utbildning inom lön eller likvärdig kompetens
• Några års erfarenhet av lönearbete
• Erfarenhet av att arbeta i Office 365 med tillhörande applikationer
• Goda Excel kunskaper
• Erfarenhet av att arbeta och sätta dig in i olika system, en god systemvana
• Erfarenhet av att driva processer och projekt självständig
• Utbilda andra inom ditt område

OM OSS

HMS bidrar till en mer uppkopplad värld. Vi ser till att industriell utrustning som robotar, motorer, luftkonditionering, styrenheter mm. kan kommunicera med sin omgivning. Vår teknik ger möjligheten för miljontals industriella enheter över hela världen att kommunicera. Från fabriksautomation till uppkopplade byggnader, fjärrlösningar och framtida teknologier tillhandahåller vi innovativa lösningar som sparar tid och pengar samt skapar en mer produktiv och hållbar värld. HMS står för Hardware Meets Software ™.

Vi brukar även säga att vi lägger ner Heart, Mind and Soul i vårt arbete. På så sätt skapar vi vår gemensamma kultur och det blir ju en ganska bra förkortning av det också.

Välkommen till HMS, this is HMS!

OM TJÄNSTEN OCH ANSÖKAN

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Anna Hoffert, aho@hms.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta HR Generalist Andrea Wagner anwa@hms.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sebastian Anderson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HMS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Stationsgatan 37
None

Postadress

Stationsgatan 37
Halmstad, 30004

Liknande jobb


Löne- och redovisningsadministratör

26 december 2024

25 december 2024

Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024