HR-Coordinator till ANDRITZ AB

HR-Coordinator till ANDRITZ AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm.

Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag i en roll som HR-Coordinator? Är du en vass administratör med goda kunskaper inom HR? Har du intresse och erfarenhet av att tolka kollektivavtal? Då har du nu chansen att bli en del av en global organisation och ett härligt HR-team.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-Coordinator kommer du att vara placerad i Iggesund men tillhöra HR-teamet inom ANDRITZ AB. HR-teamet är ett tajt team som är stationerade på kontoren i Stockholm och Växjö. I rollen kommer du att samarbeta både strategiskt och operativt med dina kollegor i teamet. Du kommer också ansvara för vissa ekonomiska delar som exempelvis hantering av fakturor, bokföring och avstämning av lön i vårt ekonomisystem samt skapa löneunderlag till budget- och prognosprocess. Andra centralt förekommande HR-relaterade arbetsuppgifter som ingår i rollen är exempelvis att bistå vid rekrytering, ta fram nyckeltal och statistik, delta i (och ibland självständigt driva) vissa projekt, hantera anställningsavtal och hålla interna HR-system uppdaterade. Din lokala närvaro på ANDRITZ i Iggesund ger dig möjligheten att samarbeta och stödja cheferna på plats samtidigt som du är en del av det centrala HR-teamet. Du rapporterar till HR-Manager som sitter i Växjö. Rollen är bred och varierad och kommer att innehålla många olika kontaktytor, såväl internt som externt.

Din profil
Vi söker dig som har en bred erfarenhet inom personal eller HR, gärna från tillverkande industri. Du har eftergymnasial utbildning inom HR eller likvärdig arbetslivserfarenhet. För att kunna driva vissa HR-relaterade arbetsuppgifter tror vi att du har kunskap om och erfarenhet av kollektivavtalet mellan Teknikföretagen och IF Metall. Fördelaktigt är om du har viss erfarenhet av ekonomi- och lönehantering.

Som person är du bekväm och trygg med att arbeta självständigt och att fatta egna beslut. Du är en person som självständigt hittar lösningar i olika utmanade situationer och får energi av att skapa goda relationer och att finnas som stöd till både chefer och ditt HR-team. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan
Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 19 september 2022. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Fällman ten berg på telefonnummer: 073351 27 98, karin.fallman@clwork.se eller Emelie Timan på telefonnummer: 073 351 27 96, emelie.timan@clwork.se .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Hälsingland AB 
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024