HR-enheten söker en HR-konsult

HR-enheten söker en HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens arbetsplats? Vi i Skurups kommun verkar för en dynamisk arbetsplats där kreativitet, handlingskraft och professionellt förhållningssätt råder. Vi är tillgängliga för varandra och verkar för helheten.

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

På HR-enheten finns både HR- och lönekompetens och enheten tillhör organisatoriskt den centrala kommunstaben. Med engagemang och arbetsglädje levererar vi ett professionellt HR-stöd till kommunens förvaltningar samt kommunala bolag. Då en av våra duktiga medarbetare ska vara föräldraledig söker vi en kollega som kan vara med i arbetet med att ytterligare lyfta och utveckla HR-perspektivet i kommunen.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult i Skurups kommun får du möjlighet att arbeta brett inom hela HR-området. Med din sakkunskap arbetar du både strategiskt och operativt med olika frågor inom enhetens verksamhetsområden, med fokus inom områdena kompetensförsörjning och rekrytering.

I uppdraget ger du professionellt HR-stöd till förvaltningarnas chefer i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering, lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering. I din tjänst ingår även att arbeta med olika utbildningsinsatser, projekt- och utvecklingsarbete, samt arbeta med framtagande och utvecklande av kommunens rutiner och riktlinjer. Hos oss arbetar du med frihet under ansvar och eftersom vi är en mellanstor kommun är beslutsvägarna korta och din möjlighet till inflytande stor!

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning från Personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du erfarenhet av arbete med operativt chefsstöd inom HR-området. För att lyckas i uppdraget ska du ska kunna arbeta självständigt och strukturerat, ser behov och initierar utvecklingsarbete och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Självklart har du lätt för att samarbeta och är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Du gillar att ge service och har ett moget och professionellt bemötande i olika sammanhang. För uppdraget behöver vi dig som är duktig på att bygga relationer och förstå verksamheternas behov och samtidigt föra fram HR-perspektivet.
Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Ett urval av våra personalförmåner är:
• Kollektivavtalade försäkringar vid sjukdom, arbetsskada och dödsfall
• Generösa semestervillkor, 25 dagar fram till dess du fyller 39 år. Vid fyllda 40 år har du 31 semesterdagar och vid fyllda 50 år 32 semesterdagar.
• Semesterväxling
• Flextidsavtal
• Friskvårdsbidrag på 1500 kr/år

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun, HR-enheten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


Junior HR business partner

17 september 2024

17 september 2024