OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största HR-partner inom rekrytering, konsulttjänster och bemanning.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Den totala omsättningen 2006 var ca SEK 190 miljarder.Omsättningen i Sverige år 2006 uppgick till SEK 2 miljarder.Vi är auktoriserade.Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu ett antal HR-funktioner med inriktning mot rekrytering, kompetensutveckling och annat HR-stöd mot arbetsledare .Som anställd hos Adecco ingår du i vår uthyrningsverksamhet.Vi kräver därför att du är flexibel, socialt kompetent, ödmjuk och självgående.Vi kan erbjuda dig möjligheten att jobba i en mångfasetterad miljö, få möjlighet att skapa många kontakter och möjlighet att utveckla dina kompetenser.I HR-funktionen kan ingå rekrytering och kompetensutveckling med ansvara för hela eller delar av rekryteringsprocesser inklusive kompetensutveckling och dess planering.Du kan komma att ha en stöttande och stödjande funktion mot chefer och arbetsledare.Exempel på arbetsuppgifter är kravprofilstagning, verksamhetsbeskrivning, personbedömning och uppföljning av utfört arbete.Du matchar rätt kompetens till rätt arbetsuppgift och du inventerar utvecklingsbehov hos befintlig personal.Vi ser att du har en PA-utbildning i botten och några års arbetslivserfarenhet eller så har du likvärdiga kompetenser genom tidigare arbete.Du måste kunna arbeta flexibla tider.Du behöver körkort och tillgång till bil för att fungera i ambuleranderollen.