HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Högsby kommun
Tillsammans med våra invånare, företagare, föreningar, församlingar och alla som vill kommunen väl arbetar vi aktivt med att göra kommunen ännu bättre inom alla områden. Genom att tackla utmaningar gemensamt med kringliggande kommuner har Högsby kommun skapat hållbara lösningar för framtiden.

Med den lilla kommunens möjligheter till flexibilitet, korta beslutsvägar och nära kontakter får du här en gedigen plattform för framtiden. Din egen förmåga, talang och kapacitet definierar gränserna.
Vi är en arbetsplats som förutom vårt medborgaransvar, prioriterar kvalité och trivsel där alla blir sedda och har möjlighet att bidra. Välkommen du också!




ARBETSUPPGIFTER
Hos oss är ingen dag sig lik, vi arbetar med en mängd olika kunder och arbetsuppgifter och stöter hela tiden på nya utmaningar. Här blir det sällan långtråkigt, tempot är oftast högt och vi gillar verkligen det vi gör. Är du personen vi söker för uppdraget?

Personalavdelningen består av tre personer inkluderat personalchef. Vi har ingen löneavdelning i kommunen då vi ingår i en lönesamverkan (HUL) tillsammans med Uppvidinge och Lessebo kommuner där bland annat drift- och systemförvaltning sker.

Arbetsuppgifter
Som HR-generalist arbetar du brett med HR-frågor såväl operativt som strategiskt.
En stor del av arbetet innebär att vara professionellt stöd till våra chefer och därför ser vi din kommunikativa och relationsskapande förmåga som en framgångsfaktor i HR-arbetet. Du ger råd och stöd i huvudsak gällande rehabilitering, arbetsmiljö, arbetsrätt och avtal.
I tjänsten ingår även arbete med olika utredningar, kontakter med olika myndigheter, uppdatering och framtagande av policys och riktlinjer samt att utbilda chefer inom olika HR-frågor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom det personalvetenskapliga området eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. För arbetet krävs kunskap om lagar och avtal inom området samt om rehabilitering och arbetsmiljöfrågor i synnerhet. Det förutsätts att du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du behöver ha god dator- och systemvana samt lätt för att lära dig nya datasystem.

Du är van att arbeta konsultativt och har en god förståelse för vad arbetsgivarrollen innebär. Du har ett coachande förhållningssätt samt besitter hög integritet och personlig mognad och har ett professionellt förhållningssätt. Du kan på ett självständigt sätt planera ditt arbete, prioritera och hantera flera saker löpande.
Du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt, du är ansvarstagande, skapar förtroende, arbetar självständigt och samarbetar bra med andra. Du är en utpräglad serviceperson som trivs i möten med andra människor. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.

Du har erfarenhet av HR-frågor och gärna i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration och lönefrågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort krävs.


ÖVRIGT
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högsby kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2020
  • Ansök senast: 5 augusti 2020

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024