HR-generalist

HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!




ARBETSUPPGIFTER
Vill du hjälpa oss attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare med rätt kompetens för att klara vårt uppdrag på bästa sätt? Vi behöver dig som medverkar till att skapa kloka strategier och som hjälper till att implementera dem i våra verksamheter, från ax till limpa.

Ditt nya arbete
Organisatoriskt befinner du dig på Stadsledningsförvaltningen och tillhör HR-avdelningen med 14 medarbetare, som utgör ett stöd till verksamheter i strategiska, operativa och administrativa HR-frågor. Den 1 september centraliserades HR-funktioner i staden och du har nu möjligheten att vara delaktig i vår resa från början.
Du kommer att arbeta med att utveckla Landskrona stad så att vi nu och i en framtid ska attrahera, rekrytera, utveckla och behålla medarbetare med rätt kompetens för att klara vårt uppdrag på bästa möjliga sätt. Din tjänst består av två delar: det operativa HR-stödet gentemot en eller flera förvaltningar, och den strategiska delen som du kommer att bedriva i ett nära samarbete med en HR-chef och HR-generalist inom förhandling och samverkan med speciellt fokus på arbetsrätt. Inom ditt fokusområde kommer du att skapa strategier, koordinera och implementera processer inom ditt arbetsområde i staden. I detta kommer du aktivt arbeta med att ta tillvara digitaliseringens möjligheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning från PA-programmet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det krävs att du har en gedigen erfarenhet av generellt HR-arbete, av att ge stöd och support till chefer på operativ, men gärna även på strategisk nivå. Därutöver värdesätter vi intresse av och kunskap inom digitalisering. Har du erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser, leda arbetsgrupper och processer är det meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta med frågor inom arbetsmiljö, rekrytering och lönebildning samt kompetensförsörjning. Vi ser det som självklart att du har goda kunskaper i Officepaketet och allmänt god datorvana, och vi värdesätter intresse av och kunskap inom digitalisering.

För att trivas hos oss är du självgående, ansvarstagande, analytisk, strukturerad och handlingsinriktad. Eftersom du förväntas skapa goda relationer med samarbetspartners och kollegor samt leda och skapa engagemang i arbetsgrupper, ser vi att du har en god kommunikativ förmåga. Du är en teamplayer, och med ditt goda humör bidrar du till ett gott arbetsklimat. Därutöver trivs du med att arbeta självständigt, samtidigt som du gärna tar en aktiv roll och driver processer framåt. Vi är en värderingsstyrd organisation och därför är det viktigt att du delar våra värderingar och agerar i enlighet med dessa. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du har:
• högskoleexamen inom personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst fem års erfarenhet från en kvalificerad och bred HR-roll, gärna inom offentlig verksamhet
• goda kunskaper inom Officepaketet
• god kompetens i digital teknik
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att ha arbetat med frågor som berör förhandling och arbetsrätt samt företrätt arbetsgivaren i frågor som berör arbetsgivare och fackliga företrädare
• att ha implementerat och arbetat med samverkan både strategiskt och operativ nivå.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landskrona stad, HR-avdelning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024