OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KB Components är ett globalt växande företag med en omsättning på ca 1 200 MSEK där vår vision är att vara världsledande avseende tekniskt avancerade polymera produkter. Företagets tre övergripande målsättningar är tillväxt, lönsamhet och trivsel, inom vilka vi aktivt arbetar för att bli ett av världens bästa plastföretag! Vårt huvudsakliga kundsegment finner du inom fordonsindustri, möbelindustri och belysningsteknik. Utveckling, produktion och försäljning sker i någon av våra anläggningar i Örkelljunga, Anderstorp, Gislaved, Kaunas i Litauen, Zilina i Slovakien Puebla i Mexiko, Windsor i Kanada och Wuxi i Kina.
Under de senaste åren har bolaget haft en mycket positiv utveckling och står nu i en stark position för att möta framtiden. Genom organisk tillväxt och förvärv har vi uppnått en välbalanserad produkt- och kundportfölj. Som anställd kommer du vara en betydande kugge och en del av en industriell elit i ett företag som levererar utveckling och produktion av högteknologiska polymera komponenter till marknadens mest krävande kunder.
HR Generalist till KB Components
Sedan 2016 arbetar KB Components aktivt med organisationen ”Great Place to Work” och har som målsättning att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser inom vårt segment. Ett av företagets tre målsättningar är hög trivsel och högt engagemang bland medarbetarna.
Just nu söker vi en HR Generalist som vill utvecklas samt utveckla företaget att bli en ännu vassare arbetsgivare. Du kommer i första hand ta ansvar för vårt operativa HR arbete i Sverige.
Tjänsten
Som HR Generalist på KB Components kommer du att ha en betydande roll i den utvecklingsresa som företaget har framför sig. Du kommer att ha ett operativt ansvar över de svenska bolagen där du stödjer chefer på alla nivåer i det dagliga arbetet med bl.a. rekryteringar, förhandlingar, utbildningsplanering, arbetsmiljöfrågor samt rehabiliteringsärenden.
Du kommer även ha en betydande roll i arbetet med företagets värderingar och arbetsplatskultur för att bli en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.
Ditt arbete kommer att präglas av våra tre värdegrunder; Professionalism, Affärsmannaskap och Engagemang, där du är en av företagets ledstjärnor för att föra detta vidare ut i organisationen.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Örkelljunga. Resor till företagets övriga svenska dotterbolag ingår.
Profil
För att passa in i denna roll bör du gilla att arbeta i högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Du drivs av utmaningar och ser möjligheter i stället för problem. Du är lyhörd och har lätt att skapa förtroende samt är självständig i ditt arbete.
Du har ett genuint intresse av att fortsätta utvecklas och anta nya trender och utmaningar inom HR. Vi ser att du har en högskoleutbildning inom HR eller annan relevant utbildning i grunden, toppad med erfarenhet av brett HR arbete.
Goda kunskaper, både verbalt och skriftligt inom engelska och svenska krävs då tjänsten innebär ett brett kontaktnät med både nationella och internationella intressenter.
Vi använder oss av Office 365.
Anställningsform: Visstid under ett år med goda chanser till förlängning.
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Snarast enligt ök.
Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan märkt ”HR Generalist” till jobb@kbcomponents.com
Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan till oss så snart som möjligt dock senast den 10 september 2021
Vid frågor om tjänsten kontakta HR Director Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld på 0435-561 24 eller via e-mail elisabeth.gyllenskiold@kbcomponents.com
I denna rekrytering har vi valt våra annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rozita Lindbergh
0371-19026
Produktionschef Jan-Olof Johansson
0371-19028
Kvalitetschef Elzbieta Hedén
0370-692310
VD Lars Holtskog
0708-627126
Personal Annika Salomonson
0435-56124
Personalansvarig Johanna Henriksson
0435-56124
Chef PPT Jukka Valtonen
0435-56125