HR Generalist

HR Generalist

Arbetsbeskrivning

Om Ingram Micro

Med global infrastruktur och fokus inom moln, logistik, mobilitet och tekniska lösningar ser Ingram Micro till att våra partners får rätt verktyg och support för att driva affärer mer framgångsrikt. Oavsett vilken marknad de verkar på eller var i världen företaget är verksamt.

Ingram Micro grundades 1979 och har i 40 år varit en erkänd marknadsledare som levererat lösningar i världsklass till kunder runt om i världen. Vår framgång bygger på innovation och en ständig strävan efter att ge bättre avkastning och tillväxt för våra kunder. Idag finns det inget annat företag i världen som levererar ett lika brett och djupt spektrum av teknik- och logistiktjänster.

Din roll

Just nu söker vi på Clevry efter en HR Generalist till Ingram Micros nya, moderna lager i Brunna, Kungsängen. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och du kommer jobba kontorstider. Start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse.

Som HR Generalist ingår du i ett HR-team bestående av seniora kollegor, ett glatt gäng med mycket kunskap och kompetens. Detta är en varierande och bred roll där du kommer få jobba inom i stort sett alla HR-processer. I rollen ingår HR-administration såsom rekryterings-, utbildnings- och viss löneadministration. Du hanterar anställningsavtal, ansvarar för företagets personalhandbok och håller intervjuer vid behov. Du kommer även stödja i Ingram Micro Brunnas årliga HR-processer och få möjlighet att driva egna HR-projekt.

Denna roll är utmärkt för dig som vill utvecklas i generalistrollen och bygga en framtida karriär inom HR-området.



Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, personalvetare eller liknande. Du har 1-3 års jobberfarenhet inom HR, rekrytering eller löneadministration eller är nyexaminerad men har arbetat deltid vid sidan av studierna minst ett år. Du är flytande i svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Vidare har du goda kunskaper i Excel.

Erfarenhet av Workday och/eller AGDA ses som meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom lager/logistikbranschen eller produktionsmiljö.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som uppskattar att arbeta i en dynamisk och snabb miljö. Du är nyfiken och drivs av att utveckla och förbättra arbetssätt inom HR. Vidare är du självständig och tar dig gärna an nya uppgifter och utmaningar. Du gillar att organisera och strukturera. Därutöver är du utåtriktad och har en god kommunikativ förmåga.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Matilda Höglind på telefonnummer +4672 253 92 53 eller matilda.hoglind@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 23 december 2021

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024