OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sängjätten
Sängjätten är en butikskedja som specialiserar sig på premiumsängar och via ett konsultativt förhållningssätt hjälpa våra kunder att hitta rätt säng utifrån deras individuella behov. Sängjätten befinner sig just nu i en spännande expansiv resa tillsammans med vår nya danska ägare, målet är att inte bara utöka antalet butiker men också implementera ett nytt butikskoncept. I samband med expansionen och nya ägare kommer vi byta namn från Sängjätten till Seng.
På Sängjätten upplever vi att det är viktigt att alla medarbetare känner sig bekväma på sin arbetsplats. Vi strävar därför efter att ha en inkluderande, omtänksam och hjälpsam atmosfär där samarbete och gemenskap ligger till grund för tillit och välmående. Vi erbjuder spännande, utvecklande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö med duktiga och motiverade medarbetare. Rollen som HR-generalist är bred och omfattar både operativt och strategiskt HR-arbete där du främst samarbetar med Sverigechefen, HR-ansvarig i Danmark och företagets regionchefer.
Din profil
Vi behöver förstärkning på vår HR-avdelning och söker därför dig som har eftergymnasial utbildning inom HR samt 2–4 års erfarenhet av liknande roller, gärna inom detaljhandeln. Du behöver ha grundläggande kunskap inom svensk arbetsrätt och får gärna ha tidigare erfarenhet av att självständigt driva fackliga förhandlingar. Du är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt till chefer samt medarbetare och trivs med att skapa goda relationer. Du är en strukturerad, analytisk och flexibel lagspelare. Du tycker om att arbeta metodiskt och effektivt med att utveckla och implementera HR-processer, samtidigt som du kan ta dig an uppgifter som inte var planerade vid dagens början.
Arbetsuppgifter
I rollen som HR-generalist kommer du arbeta med att stötta verksamhetens chefer inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering och rekrytering. Du kommer också vara kontaktperson för organisationens samtliga anställda i alla HR-relaterade frågor. Hantera och följa upp processer kring lönerevision, medarbetarsamtal och utvecklingssamtal. Du kommer vara superuser i vårt personalsystem Quinyx och hjälpa våra chefer med hur de navigerar i detta. Utveckla och förvalta en HR-kultur inom organisationen med fokus på värderings- och kulturfrågor. Ansvara för att driva effektiva och positiva relationer med fackliga företrädare samt leda förhandlingar. Du kommer även arbeta med att förbereda och kontrollera löner tillsammans med vår externa lönefirma Kontek.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs:
• Eftergymnasial utbildning inom HR samt cirka 2–4 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Kunskap inom arbetsrätt och kollektivavtal.
• Goda kunskaper i MS Officemiljö, främst Excel
• Behärska svenska och engelska till fullo i både tal och skrift
•
•
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning 6 mån.)
Tillträde: Omgående
Plats: Göteborg, HK
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta personal@sangjatten.se.
Om Sängjätten
Sängjätten grundades av Rickard Cederquist och Jonas Wallberg, två kollegor i sängbranschen som under ett besök i USA fick inspiration till en idé om att sängar kunde säljas på ett annat sätt än i traditionella möbelaffärer. De skapade ett nytt koncept och startade Sängjätten, Sveriges första specialbutik för sängar på Backaplan i Göteborg 1992. Idag är Sängjätten ägt av ett danskt bolag, SengeSpecialisten, och tillsammans består kedjan av 51 butiker och runt 200 anställda. Under slutet av 2021 kommer Sängjätten byta namn till Seng.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Lundell