OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom koncernen BHG Group (https://www.wearebhg.com/sv/). Inom Home Furnishing Nordic ingår många olika online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot. Vi har även ca 30 fysiska butiker i Norden.
BHG Group är en dynamisk och snabbväxande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Koncernen omsatte 12,5 miljarder 2021, har över 2000 anställda och växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi.
HR Generalist
Till Home Furnishing Nordic söker vi nu en HR Generalist för vikariat till vårt huvudkontor i Helsingborg. Vi ger dig möjligheten att få vara med i ett e-handelsbolag som befinner sig i stark tillväxt där du ges möjlighet att driva och utveckla företagets HR-arbete. Vi söker dig som har arbetat i en bred HR-roll i några år och har starkt driv att utveckla så väl dig själv som företaget.
Om tjänsten
Då vår HR Generalist kommer gå på föräldraledighet söker vi en vikarie som trivs med att ha ett brett arbetsområde i en dynamiskt och snabbrörlig miljö. Du kommer i din roll att arbeta tätt tillsammans med vår lönespecialist och hantera ca 500 anställda, där personalen bl a består av kontorspersonal, chaufförer, kundtjänstmedarbetare och butikspersonal. Vi har anställda i Sverige, Norge och Finland och du rapporterar till vår ekonomichef.
Dina arbetsuppgifter:
- Chefsstöd gällande HR-processer och personalärenden
- Administration kring anställning och avslut
- Chefsstöd i rekrytering
- Ta fram, analysera och följa upp HR-statistik
- Arbetsrättsliga frågor och fackliga förhandlingar
- Systematiskt arbetsmiljöarbete
- Driva lönerevisionsarbetet
- Rehabilitering
- Underhålla intranätet inkl. utveckling av HR-processer, rutiner och policys
- Övriga löpande personalärenden och projekt
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av brett HR-arbete och en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal som skrift samt har mycket goda kunskaper i Excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av norsk och finsk arbetsrätt, men inget krav.
Om dig
Bolaget har under de senaste åren genomgått en kraftig expansion och det är viktigt att du som person trivs i en föränderlig miljö där tempot är högt, vilket ställer krav på engagemang, flexibilitet och problemlösning. För tjänsten kommer personlig lämplighet att ha stor betydelse där det är viktigt att du har förmåga att driva ditt arbete självständigt. Som person är du trygg i din roll, har ett högt driv och vill vara med och påverka.
Vi tror samtidigt att du är en lösningsorienterad person som trivs i samarbete med andra människor och har en kommunikativ förmåga. Du är ordningsam, har hög integritet, positiv och du trivs på en arbetsplats som utvecklas snabbt och där det händer mycket. Vi söker dig som har en administrativ ådra men samtidigt är effektiv, flexibel och inte är rädd för att hugga i där det behövs.
Vi erbjuder
Ett självständigt, spännande och utvecklande arbete hos Nordens snabbast växande och största e-handelsaktör inom möbler och heminredning. Vi erbjuder dig en roll där du har möjlighet att driva och utveckla HR-arbetet och ges stor möjlighet till att utvecklas i din roll och som person.
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillsättning i början av september 2022 tom september 2023. Det finns goda möjligheter till fortsatt anställning. Placering är på vårt huvudkontor på Strandbadsvägen i Helsingborg.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Sjöberg
camilla.bjornlund@trademax.se
Agnes Dättermark