OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ingå i en grupp hr-generalister där du förser chefer och hr-kollegor med stöd inom olika personalfrågor? Då har du hittat rätt.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Arbetet innebär att du bland annat självständigt handlägger ärenden från start till slut samt informerar och konsulterar verksamhetens chefer i vissa arbetsrättsliga frågeställningar. Även all rekrytering till sommaranställningar på Skatteverket ligger inom sektionens ansvarsområde. Du arbetar löpande med personal- och rekryteringsadministration. Arbetet i sig är varierande, du får vara beredd att ta stort eget ansvar och du trivs i rollen med många olika kontaktytor med både chefer och kollegor. Du ingår i ett team med hr-generalister, med placering i Malmö, Göteborg och Solna, som har ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna inom området personal- och rekryteringsadministration.
Du tillhör sektionen hr-stöd på kompetensförsörjningsenheten på hr-avdelningen, med placering i Göteborg. På vår sektion är vi 15 kollegor.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- arbeta metodiskt och strukturerat
- vara ansvarstagande, noggrann och se till helheten
- vara flexibel och prestigelös, dela med dig av din kunskap till andra
- ha förmåga att stödja och samverka
- ha en god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 p) med inriktning mot personalområdet
- aktuell erfarenhet av liknande arbete inom personal- och rekryteringsadministration där du
hanterat administrativa systemstöd
- god erfarenhet av att tillämpa lagar och avtal inom det statliga hr-området.
Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av hantering av volymrekryteringar samt arbete med att stödja Skatteverket i deras personaladministrativa processer.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.