OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Från och med 2018 har Jämställdhetsmyndigheten funnits och är placerad i Göteborg. Myndighetens uppgift blir att bidra till att de jämställdhetspolitiska målen nås genom att öka effektiviteten i genomförandet av jämställdhetspolitiken.
Arbetsuppgifter
Inom avdelningen Verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär på myndigheten. Det innefattar bland annat ekonomi, verksamhetsuppföljning, HR, juridik, upphandling, registratur, IT och övriga administrativa
processer. Avdelningen är indelad i tre enheter: ekonomienheten, juridikenheten och HR-enheten. Tillsammans med HR-chef, HR-specialist och HR-generalist är du delaktig i att utveckla och förvalta HR-processer och riktlinjer för att
stödja myndighetens arbete. Som HR-generalist på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att vara med och fortsätta bygga upp, supportera samt förvalta HR-stödet inom myndigheten. Arbetsuppgifterna är breda och du kommer att arbeta med både operativa och strategiska frågor.
I rollen som HR-generalist ingår bland annat att stödja chefer i hela rekryteringsprocessen, arbeta med frågor som rör lön, arbetsmiljö
och arbetsrätt samt planera och genomföra utbildningar. Du kommer även delta i Skyddskommittén och MBL-förhandlingar samt skriva
protokoll och hanterar kallelser. Vi samarbetar med Statens servicecenter som tillhandahåller administrativa stödtjänster för lönehantering och medarbetarnas
egenrapportering i vårt lönesystem Primula. Som HR-generalist kommer du vara administrativt stöd till medarbetare och chefer i
lönesystemet Primula. I tjänsten ingår också att ta fram och analysera statistiska underlag. Arbetsuppgifterna innebär även att självständigt, eller tillsammans med kollegor, driva och delta i olika uppdrag och HR-projekt.
Kvalifikationer
Universitets- och/eller högskoleutbildning inom personalvetenskap/HR. Några års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete. Erfarenhet av arbete med hela rekryteringsprocessen. Kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. God förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har
Tidigare erfarenhet av HR-arbete i offentlig sektor. Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Primula. Kunskaper inom jämställdhetsområdet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du bra på att möta människor och har en god pedagogisk förmåga. Din omgivning uppfattar att du har en positiv och problemlösande inställning och du visar i ditt arbete att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. För att klara uppdraget på ett bra sätt är det viktigt att du är självständig och tar initiativ samtidigt samt har en god samarbetsförmåga.
Anställningsinformation
Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten eller frågor om rekryteringsprocessen kontakta Peter Kamph, HR-specialist, 073-5973876 eller Lena Leed, Avdelningschef verksamhetsstöd, 031-3929002
Fackliga kontaktpersonerför Saco-S Yvonne Karlsson, 031-3929086 och för ST Robert Kristiansen, 070-7847500
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast 9 januari. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringsystem.